Research Article
BibTex RIS Cite

TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ

Year 2013, Issue: 7, 33 - 56, 28.06.2013

Abstract











Çevresel
şartlarda meydana gelen sürekli değişim, kurumları yeni çevre koşullarına uyum
sağlama ve değişimin getirdiği belirsizliğe karşı önlem almaya zorlamaktadır.
Belirsizlik durumunun yarattığı “ne yapacağını bilememe, korku panik ve stres”
ise pek çok sektörde işletmelerin kriz yönetimi uygulamalarına önem vermelerini
gerektirmektedir. Kriz yönetimi konusundaki eksik uygulamalar, kriz yönetiminin,
kriz durumu yaşandığında ele alınmaya başlamasına dayanmaktadır. Oysa kriz yönetimi;
kriz öncesi dönem, kriz dönemi ve kriz sonrası uygulamaları olmak üzere 3 aşamanın
tanımlanması, planlanması ve bu aşamalara uygun kriz iletişim planlarının
hazırlanmasını gerektirir.



Dünya’da
ve Türkiye’de, çevresel şartlarda meydana gelen değişimden en fazla etkilenen
sektörlerin başında turizm gelmektedir. Seyahat eden insanlar, seyahat
ettikleri şehir ve ülkelerde; özellikle sağlık, siyaset, savaş vb. etmenlere bağlı
olarak ortaya çıkan olumsuz koşullardan etkilenmekte ve kriz durumları bu tip
olumsuzlukların yaşandığı bölgelerin turizm göstergelerine kısa sürede negatif
yönde yansımaktadır. Bu nedenle özellikle turizm açısından destinasyonlarda
kriz yönetimi uygulamalarına ağırlık verilmeli, gerek yerel yönetimler gerekse
turizm işletmeleri kriz yönetim planlarına sahip olmalıdır. Bu amaçla ele
alınan “Turizm Destinasyonlarında Kriz İletişim Süreci ve Önemi” başlıklı çalışmada
turizm sektöründe kriz yönetiminin önemi ve gerekliliği üzerinde durulmaktadır.



References

  • ANDERSON, A.B. (2006). Crisis Management in the Australian Tourism Industry: Preparedness, Personnel and Postscript. Tourism Management. 27.
Year 2013, Issue: 7, 33 - 56, 28.06.2013

Abstract

References

  • ANDERSON, A.B. (2006). Crisis Management in the Australian Tourism Industry: Preparedness, Personnel and Postscript. Tourism Management. 27.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Nahit Erdem Köker This is me

Mine Yeniçeri Alemdar This is me

Publication Date June 28, 2013
Submission Date April 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 7

Cite

APA Köker, N. E., & Yeniçeri Alemdar, M. (2013). TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(7), 33-56.
AMA Köker NE, Yeniçeri Alemdar M. TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. June 2013;(7):33-56.
Chicago Köker, Nahit Erdem, and Mine Yeniçeri Alemdar. “TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 7 (June 2013): 33-56.
EndNote Köker NE, Yeniçeri Alemdar M (June 1, 2013) TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 33–56.
IEEE N. E. Köker and M. Yeniçeri Alemdar, “TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 7, pp. 33–56, June 2013.
ISNAD Köker, Nahit Erdem - Yeniçeri Alemdar, Mine. “TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 (June 2013), 33-56.
JAMA Köker NE, Yeniçeri Alemdar M. TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013;:33–56.
MLA Köker, Nahit Erdem and Mine Yeniçeri Alemdar. “TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 7, 2013, pp. 33-56.
Vancouver Köker NE, Yeniçeri Alemdar M. TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013(7):33-56.