Research Article
BibTex RIS Cite

REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme

Year 2013, Issue: 7, 145 - 160, 28.06.2013

Abstract











Sinema
ve reklamcılık tarihi içinde, bir reklam formu olarak ürün yerleştirme kısa
sure içinde filmlerde kendisine bir yer bulmuştur ve sinemanın ilk yıllarından
bu yana kullanılmaktadır. Ürün yerleştirme sürekli gelişen ve reklamcılık açısından
daha fazla dikkat gösterilmesi gereken bir pazardır. Bir reklam formu olarak ürün
yerleştirme, reklamcılara avantajlar ve olanaklar sunmakta, markanın
anımsanmasında olumlu bir etki yaratmakta ve seyirciyi filmlere yerleştirilen ürünü
satın almaya motive etmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada ürün yerleştirme
olgusu tarihsel bir perspektif içinde incelenecek ve reklamcılık açısından değeri
spesifik örneklerle ve istatistiklerle tartışılacaktır.



References

  • ARSLAN, E. (2004). Reklam İçin Etkili Bir Ortam Olarak Ürün Yerleştirmenin James Bond Örneğinde İncelenmesi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık Yüksek Lisans Programı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Year 2013, Issue: 7, 145 - 160, 28.06.2013

Abstract

References

  • ARSLAN, E. (2004). Reklam İçin Etkili Bir Ortam Olarak Ürün Yerleştirmenin James Bond Örneğinde İncelenmesi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık Yüksek Lisans Programı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Eda Er This is me

Publication Date June 28, 2013
Submission Date April 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 7

Cite

APA Er, E. (2013). REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(7), 145-160.
AMA Er E. REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Yeni Düşünceler Dergisi. June 2013;(7):145-160.
Chicago Er, Eda. “REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 7 (June 2013): 145-60.
EndNote Er E (June 1, 2013) REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 145–160.
IEEE E. Er, “REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 7, pp. 145–160, June 2013.
ISNAD Er, Eda. “REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 (June 2013), 145-160.
JAMA Er E. REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013;:145–160.
MLA Er, Eda. “REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 7, 2013, pp. 145-60.
Vancouver Er E. REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013(7):145-60.