Bu çalışmanın amacı, birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf diş hekimliği öğrencilerinin dental kaygı düzeylerini karşılaştırmaktı. Dental girişimlere karşı dental kaygı düzeyini değerlendirmek için birinci (n=96), ikinci (n=96), üçüncü (n=109), dördüncü (n=107) ve beşinci sınıf (n=92) diş hekimliği öğrencilerine çevrimiçi anket uygulandı. Öğrencilerin demografik bilgileri de (yaş, cinsiyet) kaydedildi. Bu anketler Modifiye Dental Anksiyete Skalası’nı (MDAS) içeriyordu. MDAS puanı ≥19 olan öğrenciler yüksek düzeyde kaygılı olarak kabul edildi. İstatistiksel analiz, IBM SPSS Statistics 24 (IBM SPSS, ABD) kullanılarak yapıldı. Bu çalışma 220'si erkek 280'i kız olmak üzere toplam 500 öğrenci ile gerçekleştirildi. MDAS puanı 19 olan (dental kaygısı olan) öğrenciler toplam 23 kişiydi (%4,6). Öğrencilerin MDAS puan ortalamaları açısından sınıf yılları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p: 0.387). MDAS'deki beş soruya verilen yanıtlar değerlendirildiğinde, sadece birinci ve beşinci sorulara verilen yanıtlarda istatistiksel olarak anlamlı farklar vardı (p<0.01). Öğrencilerin sınıf yılı ilerledikçe dental kaygılarının azalması gibi ters orantılı bir durum çalışmamız için geçerli değildi. Daha önce yapılan birçok çalışma, hem eğitim düzeyinin hem de diş hekimliği eğitiminin dental kaygı düzeyini azaltmada etkili olabileceğini göstermiştir. Ancak çalışmamızın sonuçları bu durumu desteklememiştir.
The purpose of this study was to compare dental anxiety levels among first-, second-, third-, fourth- and fifth-year dental students. To evaluate the level of dental anxiety against dental interventions, online questionnaires were applied to first year (n=96), second year (n=96), third year (n=109), fourth year (n=107) and fifth year (n=92) dental students. The students' demographic information (age, gender) was also recorded. These questionnaires included the Modified Dental Anxiety Scale (MDAS). The students whose MDAS score was ≥19 were considered as highly anxious. The statistical analysis was performed using IBM SPSS Statistics 24 (IBM SPSS, USA). This study was conducted with a total of 500 students including 220 male and 280 female students. The students with an MDAS score of 19 (having dental anxiety) were 23 people (4.6%) in total. No statistically significant difference was found between the class years of the students in terms of their mean MDAS scores (p: 0.387). When the responses given to the 5 items in MDAS were evaluated, only the responses given to the 1st and 5th questions had statistically significant differences (p<0.01). An inversely proportional situation, such as a decrease in dental anxiety as the class year of students gets more advanced, was not valid for our study. Many previous studies have shown that both education level and dental education may be effective in reducing the level of dental anxiety. However, the results of our study did not support this situation.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 3, 2023 |
Submission Date | March 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |