Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin gerçek stoma açıklığı olmadan, bir stoma seti ile 24 saatlik deneyimlerini incelemektir. Araştırmada nitel yöntemlerden fenomolojik yöntem kullanıldı. Örneklemi, araştırmaya katılmayı kabul eden öğrencilerden benzeşik örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş 12 öğrenci oluşturdu. Stoma yeri anatomik değerlendirme yoluyla işaretlendikten sonra, o bölgenin üzerine stoma adaptörü yapıştırıldı. 40 cc musluk suyu doldurulmuş stoma torbası adaptöre yerleştirildi. 24 saat sonra stoma seti araştırmacı tarafından gözlemlenerek öğrenciler tarafından çıkarıldı. Stoma seti ile geçirdikleri süreç boyunca deneyim ve duygularını öğrenmek için öğrenciler tek tek görüşme odasına alındı. Araştırma verilerinin toplanmasında öğrenci tanıtım formu ve yarı yapılandırılmış soru formu kullanıldı. Görüşmeler ortalama 30 dakika sürdü. Görüşmelerin ses kayıtları araştırmacılar tarafından çözümlenmek üzere belgelendi. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanıldı. Araştırmaya katılan öğrenciler aynı döneme kayıtlı olup, yaşları 20-21 arası, 7 si kız 5’i erkek öğrenciydi. Verilerin içerik analizi doğrultusunda stoma torbası takılan öğrenci hemşirelerin deneyimlerine ilişkin bulgular, güçlükler ana teması altında, günlük yaşam aktivitelerinde zorlanma, fiziksel harekette zorlanma, uykusuzluk, dini ibadetleri yerine getirmede zorlanma olarak belirlendi. Sonuç olarak; stoma seti ile 24 saat geçiren öğrenciler, stomalı bireylerin yaşadıkları bazı sorunları deneyimlemişlerdir. Öğrencilerin stomalı hastalara empati yapabilmesi açısından benzer deneyimler yaşayabilecekleri öğrenme ortamlarının oluşturulması önerilmektedir.
yok
yok
This study was conducted to determine the 24-hour experiences of nursing students with a stoma set with out an actual stoma opening. The qualitative phenomenological research method was used. The sample consisted of 12 students chosen among from those who had volunteered to participate in and had been determined by using homogeneous sampling. After the stoma was marked via an anatomical examination, a stoma adapter was attached to that area. A 40-ccs-tap water-filled stoma bag was placed in the adapter. After 24 hours, the participants removed the set under supervision. Each participant was invited to share their experiences with the stoma set. Student Information Form and Semi-Structured Interview Form were used to collect the data. Interviews lasted 30 minutes on average. The audio recordings of the interviews were analyzed with the method of content analysis. The participants (age, 20–21 years) were enrolled in the same semester (seven-female, five-male). The findings related to the experiences of participants with a stoma set were determined as difficulties in daily-life activities such as physical movement, insomnia, and religious activities. The participants experienced some problems encountered by stoma patients. To empathize with stoma patients, it is recommended to create learning environments where students can acquire similar experiences.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | April 9, 2021 |
Submission Date | July 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |