This research aims to determine how coronavirus is percei- ved by family members, and childrens’ emotions and tho- ughts about pandemic in the coronavirus process. The current research is based on the grounded theory, which is one of the qualitative one. Participants of the study were determined through the criterion sampling method. 16 families (48 person) participated in this research. Conside- ring the perceptions of children about coronavirus; it is observed that they spend more time with parents, rather than playing games and going to the park, education is turning in to distance education. Mothers' perceptions, focused on spending more time together with children, reading books, taking time for themselves, changing social life, increasing anxiety, continuing uncertainty, trying to maintain social distance with adults. Fathers’ perceptions have been concentrated on spending more time with family members, trying to maintain social distance with them, instead of walking and paying attention to cleanliness. Grandparents’ perceptions have gathered in the themes of a sedentary life period, inability to see children and grand children, more rest, reading books/news papers, and a test of God. Positive themes on children; while it was grouped as spending more time together with mother/father, bene- fiting from online education, it was observed that negative themes were restricting freedom, being unable to do sports, spending more time on the internet and television, and not meeting with friends. Based on the result of this research, somesphobia was proposed as a new concept and tried to be explained the oretically. In line with the study, it can be suggested to the researchers in the field to develop training programs to protect the mental health of people during pandemic periods and to plan studies for testing their functionality.
Mevcut çalışmanın temel amacı koronavirüsün aile bireyleri tarafından nasıl algılandığının belirlenmesidir. Çalışmanın bir diğer amacı ise çocukların koronavirrüs sürecinde virüs ile ilgili düşünce ve algılarının belirlenmesidir. Çalışmadaki veriler nitel veri toplama araçlarından görüşme tekniği ile toplanmıştır. Çalışmanın yöntemi, nitel araştırma türlerinden gömülü araştırma desenine dayalı bir çalışmadır. Mevcut araştırmanın örneklemi amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubuna 16 aile (toplam 48 kişi) katılmıştır. Aile bireylerinden çocukların koronavirüs ile ilgili algılarının; anne-babayla daha çok zaman geçirme, kendini dinleyebilme, büyükanne/büyükbabaya sarılamama, oyun oynayamama, parka çıkamama, yüz yüze eğitimin uzaktan eğitime dönüşmesi şeklinde olduğu görülmektedir. Annelerin nasıl algıladığına bakıldığında; çocuklarla daha çok birlikte zaman geçirebilme, kitap okuyabilme, kendine zaman ayıra- bilme, uzaktan eğitimin takip edilmek zorunda olunması, sosyal yaşamın değişmesi, endişenin artması, belirsizliğin devam etmesi, büyüklerle sosyal mesafenin korunmaya çalışılması kategorisinde olduğu belirlenmiştir. Babaların algılarının aile ile daha çok zaman geçirebilme, aile bireyleriyle ortak saatlerin daha çok olması, işe gidip gelindiğinde aile bireylerine sarılamama, onlarla sosyal mesafeyi korumaya çalışma, yürüyüş yapamama, temizliğe dikkat etme şeklinde olduğu tespit edilmiştir. Büyükanne/ büyükbabaların algılarının ise hareketsiz bir yaşam dönemi, çocukları ve torunları görememe, daha çok dinlenme, kitap/gazete okuma, Allah'ın bir sınavı kategorilerinde toplandığı görülmüştür. Çocuklar üzerindeki olumlu etkiler; anne/baba ile daha çok zaman birlikte zaman geçirme, çevrimiçi eğitimden faydalanma şeklinde gruplandırılırken, olumsuz etkilerin ise özgürlüğün kısıtlanması, spor yapamama, internet ve televizyon ile daha çok zaman harcama, arkadaşları ile görüşememe şeklinde gruplandırılmıştır. Ayrıca çalışma sonucuna dayalı olarak somesfobi yeni bir kavram olarak önerilmiş ve kuramsal açıdan açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma doğrultusunda alandaki araştırmacılara pandemi dönemlerinde bireylerin ruh sağlığını koruma ve destekleme amaçlı eğitim programlarının geliştirilerek, işlevselliğinin test edilmesine yönelik çalışmaların planlanması önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2021 |
Submission Date | July 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |