BibTex RIS Cite

SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2004, Volume: 13 Issue: 3, 30 - 38, 01.12.2004

Abstract

Bu çalışmada, değişen hasta talepleri karşısında hastane yöneticilerinin tutum ve davranışlarını belirlemek ve tespit edilen problemlere çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmıştır.Sakarya’daki tüm kamu hastanelerini temsil ettiğine inanılan Sakarya İli Merkezi’ndeki mevcut dört kamu hastanesi örnek olarak seçilmiştir. Bu seçimde tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden “iradi örnekleme“ yöntemi ve örnek kütledeki yöneticilerin seçiminde tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Hastane yöneticileri ile ilgili bilgi toplamak amacı ile hazırlanan anket formu gözlem yönteminden de yararlanılarak doldurulmuştur. Veriler tablolarda sayı ve yüzde olarak sunulmuş, bazı sonuçlar istatistiksel açıdan Ki-kare ve “Z“ testleri ile değerlendirilmiştir. Tüketici (hasta) taleplerindeki değişikliklerin hastane yöneticilerini tanınmış hekim kadrosu istihdam etmeye ve tıbbi teknolojiyi yenilemeye yönelttiği tespit edilmiştir. Değişen hasta taleplerinin göreceli olarak gelir düzeyi, sosyal güvenlik kurumu, eğitim düzeyi, hastaların algıladığı sağlık durumu, kültürel özellikleri ve maliyet tarafından etkilendiği belirlenmiştir

References

  • Hayran O, Sur H. Sağlık Hizmetleri El Kita- bı. Yüce Yayıncılık, İstanbul 1997, ss 15-17
  • Sandıkçı Ö. Temel Pazarlama Kavramları ve Hizmet Pazarlaması, Sağlık Bakanlığı Eğitim Ders Notu. 2000, s 7
  • Mercan M. Toplam Kalite Yönetimi, Sağlık Bakanlığı Eğitim Ders Notu, 2002, s 13
  • Özel İhtisas Komisyonu, Sağlık hizmetlerinde Etkinlik, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İhtisas Komisyonu Raporu, 2001
  • Sağlık Bakanlığı, 13/01/1983 Tarihli ve 19927 Sayılı Resmi Gazete, Yataklı Tedavi Kurum- ları İşletme Yönetmeliği, Madde 110. ss 1-19
  • Karafakıoğlu M. Sağlık Hizmetleri Pazarla- ması (I. Baskı), İ.Ü. İşletme Fakültesi, İşletme Fakültesi Yayın No:271, İstanbul 1998, ss:2- 18
  • Seçim H. Hastane Yönetim ve Organizasyonu, Türkiye’de Hastanelerin Organizasyonu İçin Bir Model Önerisi, İ.Ü. İşletme İktisadı Ensti- tüsü Yayın No:145, İstanbul 1991, s 8
  • Engin Sağlık Hizmetlerinde Hasta Tatmini, O. 2002, http://www.geocities.com, motor; google, erişim tarihi:28.03.2002
  • Temel E. Sakarya Üniversitesi’nde Toplam Kalite Yönetimi ve Genel Değerlendirme, SAÜ, Sakarya 2003, s 57.

A Study on the Attitudes of State Hospital Administrators Towards Diversifying Patient Demands in Sakarya Provience

Year 2004, Volume: 13 Issue: 3, 30 - 38, 01.12.2004

Abstract

In this study, ıt was aimed to determine the hospital administrators’ attitudes and behaviors according to the changed patient demands and to make solution proposals to the detected problems. The four public hospitals in the center of Sakarya Provience were selected as sample because ıt has been believed that they represented the all public hospitals in Sakarya. In this selection, the voluntary sampling method used from the nonrandom sampling methods. But, the random sampling method used to choose the hospital managers in the sample population. An inquiry form has been prapared to collect data from the hospital managers and these forms filled in by benefiting the observation method also. The data were presented as number and percent in tables and some results were statistically evaluated by chi-squareroot (À2)and “Z” tests. It was detected that, the changes in the consumer (patient) demands caused the hospital managers employee the well known physician staff and replace the advanced medical technology. It was determined that, the changed patient demands were relatively effected by the income level, the social insurance association, the education level, the patients’ perceived health situation, the cultural characteristics and the cost

References

  • Hayran O, Sur H. Sağlık Hizmetleri El Kita- bı. Yüce Yayıncılık, İstanbul 1997, ss 15-17
  • Sandıkçı Ö. Temel Pazarlama Kavramları ve Hizmet Pazarlaması, Sağlık Bakanlığı Eğitim Ders Notu. 2000, s 7
  • Mercan M. Toplam Kalite Yönetimi, Sağlık Bakanlığı Eğitim Ders Notu, 2002, s 13
  • Özel İhtisas Komisyonu, Sağlık hizmetlerinde Etkinlik, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İhtisas Komisyonu Raporu, 2001
  • Sağlık Bakanlığı, 13/01/1983 Tarihli ve 19927 Sayılı Resmi Gazete, Yataklı Tedavi Kurum- ları İşletme Yönetmeliği, Madde 110. ss 1-19
  • Karafakıoğlu M. Sağlık Hizmetleri Pazarla- ması (I. Baskı), İ.Ü. İşletme Fakültesi, İşletme Fakültesi Yayın No:271, İstanbul 1998, ss:2- 18
  • Seçim H. Hastane Yönetim ve Organizasyonu, Türkiye’de Hastanelerin Organizasyonu İçin Bir Model Önerisi, İ.Ü. İşletme İktisadı Ensti- tüsü Yayın No:145, İstanbul 1991, s 8
  • Engin Sağlık Hizmetlerinde Hasta Tatmini, O. 2002, http://www.geocities.com, motor; google, erişim tarihi:28.03.2002
  • Temel E. Sakarya Üniversitesi’nde Toplam Kalite Yönetimi ve Genel Değerlendirme, SAÜ, Sakarya 2003, s 57.
There are 9 citations in total.

Details

Other ID JA28YP44NV
Journal Section Research Article
Authors

Cemil Örgev This is me

Publication Date December 1, 2004
Submission Date December 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Örgev, C. (2004). SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(3), 30-38.
AMA Örgev C. SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. JHS. December 2004;13(3):30-38.
Chicago Örgev, Cemil. “SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Sağlık Bilimleri Dergisi 13, no. 3 (December 2004): 30-38.
EndNote Örgev C (December 1, 2004) SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sağlık Bilimleri Dergisi 13 3 30–38.
IEEE C. Örgev, “SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, JHS, vol. 13, no. 3, pp. 30–38, 2004.
ISNAD Örgev, Cemil. “SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Sağlık Bilimleri Dergisi 13/3 (December 2004), 30-38.
JAMA Örgev C. SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. JHS. 2004;13:30–38.
MLA Örgev, Cemil. “SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 13, no. 3, 2004, pp. 30-38.
Vancouver Örgev C. SAKARYA İLİ KAMU HASTAHANELERİNDE YÖNETİCİLERİN DEĞİŞEN HASTA TALEPLERİ KARŞISINDAKİ TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. JHS. 2004;13(3):30-8.