Bu çalışmada, devlet ve özel ilköğretim okullarında
öğrenim gören öğrencilere İşaretleme Testi uygulayarak,
yaşın, cinsiyetin, el kullanma tercihinin ve sosyoekonomik düzeyin, dikkat üzerine olan etkisinin
araştırılması amaçlanmıştır.
Sosyoekonomik açıdan farklı iki grup oluşturmak için;
Kütahya ilinde bulunan üç devleti üç özel okul, yaşın
etkisini araştırabilmek için de okulların birinci ve
sekizinci sınıflarında öğrenim gören toplum 942 öğrenci
çalışmaya alınmıştır. Öğrencilerin el kullanma tercihleri,
hemisferik dominantlık testi ile belirlenmiştir. Dikkat
düzeyini belirlemek için kullanılan işaretleme testi,
düzenli harfler, düzenli şekiller, düzensiz harfler ve
düzensiz şekillerin bulunduğu 4 alt testten oluşmaktadır.
Öğrencilere bu testler sırası ile uygulanarak ortalama
“İşaretlenen Hedef Sayısı” (İHS), “Atlanan Hedef
Sayısı” (AHS), “Yanlış İşaretlenen Hedef Sayısı” (YHS),
“Testi Tamamlama Süresi” (TTS) hesaplanmıştır. Her iki
grupta da 14 yaş grubu öğrencilerde İHS, 7 yaş
grubundakilere göre daha yüksek iken, AHS ve YHS daha
düşük, TTS daha kısa bulundu (p<0.05). Cinsiyetler
arasında sadece İHS ve AHS için istatistiksel olarak
anlamlı fark gözlendi (p<0.05). Yine her iki grupta da kız
öğrencilerde İHS yüksek iken, AHS daha düşük bulundu.
El tercihi ve sosyo-ekonomik düzey farklılığında İHS,
AHS, YHS için gruplar arası farklılık göstermezken,
TTS’de gruplar arasında anlamlı fark gözlendi (p<0.05).
Sonuçta: sosyo-ekonomik seviyenin öğrencinin dikkat
düzeyi üzerinde etkili olabileceği, ilköğretim çağındaki
öğrencilerde ilerleyen yaşla birlikte dikkat düzeylerinin
arttığı, bu artışın kızlarda erkeklere oranla daha yüksek
olduğu belirlenmiştir.
In this study, we aimed to investigate the
effects of age, sex, the choice of using hand (right handleft hand) and the socio-economic standards on
attention among the students studying at public or
private primary schools in Kütahya by the use of
cancellation test.
942 students in 1st and 8nd classes of 3 public and 3
private schools joined the study. They took 4 tests
including regular letters, regular shapes, irregular
letters and irregular shapes. In these four tests, the
Number of Total Marked Targets (NTMT), the Number
of Skipped Targets (NST), the Number of Marked
Wrongly Targets (NMWT), the Duration of Completing
Test (DCT) were calculated.
Among the aged 14 group students while the NMT was
higher, the NST, NMWT, DCT were lower (p<0.05)
than aged 7 group. Between the sexes only NMT and
NST had a statisticaly meaningful difference (p<0.05).
In both of the groups while NMT was higher NST was
lower. While the choice of using hand and the socioeconomic status doesn’t have a meaningful difference
on NMT, NST, NMWT, there was a meaningful
difference on DCT (p<0.05).
These results show the level of attention increases in the
primary school students as the age increases and girls
are more successful than the boys about the increase. It
is concluded that the socio-economic status may be
effective on the attention level of students.
Other ID | JA46JU25TZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Submission Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 18 Issue: 1 |