Bu araştırma bir üniversitenin Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulu (SHMYO) öğrencilerinin eleştirel düşünme
eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak
yapılmıştır. Veriler, Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (KEDEÖ) ve kişisel bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Örnekleme çalışma için gönüllü olarak
katılan 537 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veri girişi ve
analizi bilgisayar ortamında istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya katılanların %68’i kadın,
%53.4’ü birinci sınıf öğrencileridir. Katılımcıların
KEDEÖ puan ortalaması 220.56±22.40 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin öğrenim gördüğü program, yaşadığı yer, not ortalaması ve bilimsel etkinliklere katılma
durumlarına göre eleştirel düşünme düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır. İlk ve acil
yardım programı öğrencilerinin eleştirel düşünme puan
ortalamaları, diğer programlarda (Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik, yaşlı bakımı, optisyenlik, çocuk gelişimi) okuyan öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur.
This descriptive research has been conducted to
determine the critical thinking disposition of the Health
Service Vocational School (HSVS) students of a
university. Data were gathered using California Critical
Thinking Disposition Inventory (CCTDI) and personal
information form. Sampling was done on 537 students
who participated voluntarily in the study. Data entry
and analysis was performed using staticial program. Of
the participants in the study, 68% were female; 53%
were first grade students. The mean score of CCTDI of
the participants were found to be 220.56 ± 22.40.
Statistically significant difference were detected in
educational programs, place of residence, grade
average, participation in scientific activity, the status of
students terms of their critical thinking levels. The
students’ mean score of critical thinking levels of first
aid and emergency program were significantly higher
than those of the students in other programs (Medical
documentation and secretarial, elderly care, opticianry,
child development)
Other ID | JA84FA43RB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 25 Issue: 3 |