Giriş: Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin, problem
çözme ve eleştirel düşünme becerisini geliştirmek için
probleme dayalı öğretim, kavram haritası gibi farklı
öğretim yöntemlerinin kullanılması önerilmektedir. Bu
araştırma, kavram haritası yönteminin intörn hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve eleştirel düşünme
düzeyine etkisini belirlemek amacı ile eğitim müdahaleli yarı deneysel çalışma olarak yapılmıştır.
Yöntem: Çalışma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında
entegre müfredat uygulanan bir Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin intörn hemşirelik öğrencileriyle (n=65) yapılmıştır. Çalışmada, pediatri kliniklerinde uygulama yapan öğrencilerle vaka tartışmaları kavram haritası yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Veriler öntest-sontest
şeklinde anket formu, Problem Çözme Envanteri (PÇE)
ve Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (KEDEÖ)
ile toplanmıştır.
Bulgular: İntörn hemşirelik öğrencilerinin; %
63.0’ünün 21-23 yaş arasında, %73.8’inin kız olduğu ve
%93.8’nin internet kullandığı belirlenmiştir. Kavram
haritası yöntemi ile yapılan vaka tartışmaları sonrası
intörn hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve
eleştirel düşünme düzeylerinin olumlu yönde etkilendiği belirlenmiştir.
Sonuç: Çalışmada, kavram haritası yönteminin intörn
hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve eleştirel
düşünme becerini olumlu etkilediği bulunmuştur. Hemşirelik eğitiminde, öğrencilerin problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerinin güçlendirilmesinde kavram
haritası yönteminin kullanılması önerilebilir.
Introduction: In nursing education, it is suggested to
use different teaching methods such as problem-based
teaching, concept mapping to improve problem solving
and critical thinking skills of students. This quasiexperimental study with educational intervention was
carried out to determine the effect of concept mapping
method on problem solving and critical thinking of the
intern nursing students.
Method: The study was conducted with intern nursing
students (n=65) of a Health Sciences Faculty practiced
integrated curriculum in 2012-2013 academic year. In
this study, it was discussed case studies by using
concept mapping method with nursing students
practiced in pediatric clinics. The data were collected
with questionnaire form, Problem Solving Inventory
(PSI) and California Critical Thinking Disposition
Inventory (CCTDI) in pre-post test design.
Discussion: Of the intern nursing students; 63.0%
were between the ages of 21-23, 73.8% were girls and
93.8% were using the internet. It was determined that
the levels of problem-solving and critical thinking of
intern nursing students increased after the case studies
performed by using the concept mapping method.
Conclusion: In this study, it was found to have the
positive effect of concept mapping method on the levels
of problem solving and critical thinking of the intern
nursing students. In the nursing education, the use of
the concept mapping method to improve the levels of
problem solving and critical thinking of student may be
suggested.
Other ID | JA96CE65AT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Submission Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 26 Issue: 2 |