Bilgisayar ortamında oluşturulan üç boyutlu resimlerin
ve animasyonların teknolojik araçlarla insanların zihinlerinde gerçek bir ortamda bulunma hissini veren ayrıca
ortamda bulunan bu objelerle etkileşimde bulunmalarını sağlayan sanal gerçeklik tedavisi serebral palsili çocukların tedavisinde kullanılmaya başlanılan yeni ve
etkili bir yöntemdir.
Bu sistematik incelemede 2008 ile 2016 tarihleri arasında yayınlanmış 138 çalışma incelenmiştir. Pubmed ve
Ulusal tez merkezi (YÖKTEZ) arama motorlarında
‘cerebral palsy virtual reality’, cerebral palsy virtual
rehabilition’, ‘sanal gerçeklik’, ‘sanal rehabilitasyon’
anahtar kelimeleri kullanılarak taranmıştır. Çalışmada
incelenen makale sayısı 138 olmasına rağmen, sınırlamalara uyan 20 araştırma kapsama alınmıştır.
Yapılan araştırmalar sonucunda; sanal gerçekliğin tedavi amaçlı kullanılabilir olduğu, çocuklarda yüksek derecede motivasyon, ilgi, memnuniyet oluşturduğu, uygulamadan sonra çalışmalara katılım oranında artış olduğu,
motor fonksiyon testlerinde düzelmelerin olduğu,
postural kontrol stratejilerinin geliştiği, görsel algı, el/
ayak kas kuvvetinin ve eklem hareket açıklığının geliştiği, yürümenin ve ağırlık merkezinin düzeldiği ancak
randomize kontrollü çalışmaların sayısının az olduğu
bulunmuştur. Bu nedenle geçerlilik ve güvenilirliği olan
daha kapsamlı çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.
Virtual Reality treatment of three dimensional images
and animations which are created in computer
environment in their mind and interacting with the
objects in that environment via technological tools and
it is a new and effective method for the treatment of
Cerebral palsy children.
In this systematic review, 138 studies published
between 2008-2016 were examined. The Pubmed and
National thesis centers (YÖKTEZ) were searched using
search keywords: 'cerebral palsy virtual reality',
'cerebral palsy virtual rehabilitation', 'virtual reality',
'virtual rehabilitation'. Despite the fact that the number
of articles examined in the study was 138, 20 studies
covering the limitations were included.
As a result of the researches;virtual reality treatment
can be used for treatments and they not only provide
people with a high degree of motivation, interest,
satisfaction, but also bring about an increase in the rate
of participation. In adition, they provide developments
in children’s postural control strategies, motor
function tests, walking and the center of gravity,
effectivity in developing visual perception, as well as
making beter hand/foot muscle strenght ang range of
motion. But the number of randomized controlled
trials was found to be low. For this reason, more
extensive work with validity and reliability is needed
Other ID | JA83GS44FR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Submission Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 26 Issue: 2 |