ÖZ
Bu çalışmada; küresel dünyanın yeni medya türü olan sosyal medyaların içerik yönetişim yapıları ele alınmıştır. Sosyal medyalar geleneksel medyalardan farklı olarak ağda ve sayısal forma sahip ve karşılıklı etkileşime dayalı dijital dinamik organizasyon yapıları oldukları için bu medyaların içerik yönetişim yapıları da dinamik yapı özellikleri içermektedir. Sosyal medyaların içerik yönetişimleri bu medyaların kurumsal yapıları, içerik ekosistemleri, kullanıcı profilleri, açık veri bilgileri ve arşivlerin içeriklerinin bütününe bağlı olarak düşünülmelidir. Sosyal medyaları sıradan içeriklerle ve durağan stratejilerle yönetmek istenilen başarıyı sağlayamayacaktır. Çünkü, günümüz çağdaş sosyal medyalarda içerik yönetişim anlayışı ve modelleri kullanıcıların davranışları ve açık verinin güçlü yönetilmesine bağlıdır. Sosyal medyaların başarılı içerik yönetişimlerinde, bu medyaların ekosisteminin bütünsel yapısının birlikteliği ve dinamik stratejilerin uygulamalar üzerinde etkin kılınabilmesi ile sağlanabilir. Bu çalışma ile, sosyal medyaların içerik yönetişim yapıları; düzenleyici statüko ve hedef kitlenin ortak etkileşimleri, sosyal medya eko sistemi ve açık veri yönetimi bağlamında ele alınarak değerlendirilmiştir.
Sosyal medya sosyal medya ekosistemi açık veri içerik yönetişimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 6 |