Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

1960 SONRASI ÇAĞDAŞ TÜRK RESMİNDE FOTOGERÇEKÇİ EĞİLİMLER

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 7, 303 - 313, 31.12.2020

Öz

Sanat, bireysel ve toplumsal kimlikleri ifade eden en önemli araçlardan biridir. Günümüzde teknolojinin ve sanatın iç içe geçmiş olması birbirine fiziki olarak alt yapı teşkil etmiş olması yeni arayış ve akımların temelini oluşturmuştur. Sanatın dili teknolojinin gelişmesiyle artan rekabet, yeni üsluplar, yeni akımlar sebebiyle kendini daha da özgürleştirmiştir. 1960'lı yıllarda Batılı sanatçıların vücuda getirdiği Fotogerçekçilik, tüm dünyada olduğu gibi Çağdaş Türk resmini de etkilemiştir. Fotogerçekçilerin tek amacı, gerçek dünyanın ve somut nesnelerin gerçek, nesnel ve tarafsız tanımını, dikkatli bir gözlem temelinde, herhangi bir duygu eklemeden eserlerine yansıtmak olmuştur.

Destekleyen Kurum

Kırıkkale Üniversitesi

Kaynakça

  • Akkaya, İ., (2017). Çağdaş Türk Resim Sanatında Fotogerçekçi Eğilimler, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Aydın, Ö., (2009). Fotorealizm ve Türkiye’deki Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Büyükünal, F., (1993). ‘’Ressam Nur Koçak’la Söyleşi’’, Sanat Çevresi, (174), Nisan, s.33-35.
  • Çakmakçı, M., (2007). Fotoğrafın İcadının Resim Sanatına Olan Etkileri ve Fotogerçekçilik, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir.
  • Doğru, C., (10 Aralık 2020). Dömer Doğru Biyografi. Erişim Tarihi: 10 Aralık 2020, http://www.comertdogru.art/
  • Eliri, İ.,(2010). ‘’Batılılaşma sürecinde askeri okullar ve asker ressamların Türk resim sanatına etkileri’’, Türk İslam Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi, 9, Kış, s.139-150.
  • Elmas, H., (1998). Çağdaş Türk Resminde Minyatür Etkileri, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Gökduman, D., (2011). Keskin Odak Gerçekçiliği Sergisinin Foto-Gerçekçi ResimdekiYansımaları, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, EğitimBilimleriEnstitüsü, İstanbul.
  • Gökduman, Ş.G., (2020). ‘’Marilyn Levineve Hiperrealist Heykelleri’’, Journal of Arts Dergisi, 3(1), s.12
  • Gümülçine, A., (2013). Airbrush Tekniği ve Fotorealizm’de Kullanımı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Trakya
  • Koçak, N., (1983). ‘’Fotogerçekçilik’’, Yeni Boyut Plastik Sanatlar Dergisi, (9), Ocak, s.27
  • Limon, B., (2008). Çağdaş Türk Resminde Örgütlü Sanat Hareketlerinin Türk Toplumunda Sanat Alt Kültürünün Oluşmasına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Muraz, Ö., (2009). Nur Koçak’ın Pop Sanat, Foto-Gerçekçilik, Feminist Sanat ve Posta Sanatı İçinde İncelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Özdal, I., (2005), Fotoğraf Sanatında Güncelliğini Koruyan Sosyal Tipolojiler,Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Yazıları, içinde (s.79),Ankara:AlpOfsetMatbacılık
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Resul Ünlü 0000-0002-3085-4432

İsa Eliri Bu kişi benim 0000-0003-3591-0648

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Ünlü, R., & Eliri, İ. (2020). 1960 SONRASI ÇAĞDAŞ TÜRK RESMİNDE FOTOGERÇEKÇİ EĞİLİMLER. EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR), 4(7), 303-313.

download      18423    18421     18416    18417        18418  18419     18420       18422     download    ojop-index-Categorical-png.png



EUJMR Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Creative Commons Lisansı