Günümüzde toplumsal ve demokratik gelişmelerin bir sonucu olarak yerel yönetimlerin görev ve faaliyetleri farklı boyutlara ulaşmıştır. Bu bağlamda yerel yönetimlerin karar ve strateji belirlerken bu kararlardan doğrudan etkilenecek olan halkın rızasını almaları daha fazla önemli hale gelmiştir.Öte yandan iletişim teknolojilerindeki baş döndürücü yenilikler, hemen herkesin her türlü bilgiye internette kolayca ulaşabilmesi, sosyal medyanın birbirini hiç tanımayan insanları bile anında bir konuda birleştirip güçlü bir kamuoyu korosuna dönüştürmesi ve cep telefonlarının kullananları potansiyel gazeteci haline getirmesi de bütün kuruluşlar gibi yerel yönetimleri de daha dikkatli olmaya yöneltmektedir. Son yıllarda yerel yönetimler; ulaşım su, asfalt gibi rutin hizmetlerin yanı sıra sosyal ve kültürel içerikli faaliyetlere kadar genişleyen yeni misyonlarını yerine getirirken, kendilerini; katılımcı, demokratik ve şeffaf bir yönetim anlayışını uygulamak zorunda hissetmektedir. Bu zorunlulukları asla kötünün savunucusu olamayan halkla ilişkiler ( Regester ve Larkin,1997:222) çalışmaları ile mümkün olabilir.Halkla ilişkiler; genel anlamda halkı, özelde hedef kitleyi öncelikle tanımak ve ardından edinilen bu bilgiler ışığında yönetimi tanıtmayı içeren faaliyetlerdir. Bu araştırma yerel yönetimlerin tanıma yönlü halkla ilişkiler faaliyetlerinde hangi yöntemleri kullandığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma evrenini Doğu Karadeniz Belediyeler Birliği’nde yer alan kentler oluşturmaktadır. Araştırmada anket veri toplama yöntemi ve verilerin değerlendirilmesi için nitel analiz yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yerel yönetimlerin halk günü düzenledikleri ve sivil toplum örgütleriyle bir araya geldikleri tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı 1 |