Research Article
BibTex RIS Cite

MIZRAP VE POZİSYON TERCİHLERİNDE UZMAN UD EĞİTİMCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2021, Volume: 5 Issue: Özel Sayı 1, 190 - 205, 01.03.2021

Abstract

Bilinen dünya tarihinde insanlar birçok enstrüman icat etmiştir. Bu çalgılardan birisi olan ud çalgısı ülkemizde ve dünyanın birçok yerinde insanları etkileyen bir enstrüman olmuştur. Ud kelimesi Arapça’da tahta, ağaç anlamına gelmektedir. Sarı sabır ya da öd ağacı denen ağaçlardan yapılmış olmasından dolayı bu adın verildiği düşünülmektedir. Bu çalgının M.Ö. 8. yüzyıla dayandığı düşünülmektedir.
Ud günümüzde dünyanın çeşitli ülkelerinde konservatuvarlarda ve müzik eğitimi verilen kurumlarda eğitimi verilen bir çalgıdır. Daha önceleri meşk sistemine dayanan eğitim yöntemi artık günümüz çağında kendini metodik anlayışa bırakmaktadır. Cinuçen Tanrıkorur, Gülçin Yahya Kaçar, Mutlu Torun, Şerif Muhiddin Targan gibi ud icrâcılarının metodları günümüz ud eğitim sisteminde kullanılmaktadır.

References

  • Gerçek, İ. H. “Meslekî Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Kullanılan Ud Metodları Üzerinde Karşılaştırılmalı Bir Çalışma” Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S:14, C:1, s:149-156, 2010
  • Görçiz, E. S. “Udda Geleneksel İcra Tekniğinin Eğitimi Üzerine Bir Çalışma” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002
  • Kaçar, G.Y. (2017). Ud Metodu. 4. Baskı. Basımevi: Gece Kitaplığı, Ankara Kalıver, O. “Öğretim Elemanları Görüşleri Doğrultusunda Türk Müziği Çalgı Öğretim Yöntemlerinin Belirlenmesi Ve Çalgı Öğretiminde Kullanılan Metotların İncelenmesi” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Bilimleri Anasanat Dalı, 2018
  • Sözbilir, M., Kutu, H. & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon& D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
Year 2021, Volume: 5 Issue: Özel Sayı 1, 190 - 205, 01.03.2021

Abstract

References

  • Gerçek, İ. H. “Meslekî Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Kullanılan Ud Metodları Üzerinde Karşılaştırılmalı Bir Çalışma” Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S:14, C:1, s:149-156, 2010
  • Görçiz, E. S. “Udda Geleneksel İcra Tekniğinin Eğitimi Üzerine Bir Çalışma” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002
  • Kaçar, G.Y. (2017). Ud Metodu. 4. Baskı. Basımevi: Gece Kitaplığı, Ankara Kalıver, O. “Öğretim Elemanları Görüşleri Doğrultusunda Türk Müziği Çalgı Öğretim Yöntemlerinin Belirlenmesi Ve Çalgı Öğretiminde Kullanılan Metotların İncelenmesi” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Bilimleri Anasanat Dalı, 2018
  • Sözbilir, M., Kutu, H. & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon& D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ali Kerim Öner 0000-0003-0673-6513

Publication Date March 1, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: Özel Sayı 1

Cite

APA Öner, A. K. (2021). MIZRAP VE POZİSYON TERCİHLERİNDE UZMAN UD EĞİTİMCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR), 5(Özel Sayı 1), 190-205.

download      18423    18421     18416    18417        18418  18419     18420       18422     download    ojop-index-Categorical-png.png



EUJMR Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Creative Commons Lisansı