Research Article
BibTex RIS Cite

Bilgi Merkezlerinde Kurumsal İmaj Uygulamaları

Year 2019, Volume: 10 Issue: 1, 1 - 18, 30.06.2019

Abstract



Öz: İmaj ve imaj yönetimi kavramı, günümüzde
özel kurumlar, devlet kurumları, işletmeler, bilgi merkezleri vb. her çalışma
biriminde kurumun öncelikli konuları arasına girmiştir. Kurumsal imaj anlayışı,
bir kurumun dışarıdan nasıl görüldüğüyle ilgilidir. Kurumsal imaj; kurumun
değerleri, tutumları, inançları ve faaliyetlerinin sonucu olarak ortaya çıkan
kazançlar,
kazanımlardır. Aslında bir kurumdaki imaj algısı,
kurum kullanıcılarının kişisel bakış açısına göre farklılık da gösterebilir. Bu
durum, kurumun sadece bir imaja sahip olmadığı, aksine birden fazla imaj ve
bakış açısına da sahip olabileceği anlamına gelmektedir. Eğer burada imajlar
arasında uyumluluk söz konusu ise, bu durum kurum açısından olumlu bir özellik
gösterecektir. Kurumsal imaj, her türlü kurum ve özel kuruluş açısından
değerlidir. Kurumsal imajını yüksek seviyeye getirebilmiş kurumlar, verimlilik
açısından da ön planda olan kuruluşlardır. Kurumsal
imaj çalışmalarının uygulanabileceği alanlardan biri de ‘bilgi merkezleridir’.
Kurumsal imaj çalışmalarının bilgi merkezi kullanıcıları üzerinde etkili
olabilmesi açısından bilgi merkezinin tanıtımı, reklamlar, halkla ilişkiler
çalışmaları ve güncel duyuru hizmetleri ön plana çıkmaktadır. Kullanıcılarda
kütüphaneye karşı olumlu tutum ve davranışlar yaratmak, bilgi merkezinin
gelişimi konusunda alınan kararların faydasını arttırmak, kullanıcıların iş
birliği ile hizmetlerin daha çabuk ve kolay yürütülmesini temin etmek amacıyla
kütüphanelerde imaj çalışmaları ve reklamcılık faaliyetleri üzerinde çeşitli
akademik çalışmalar yürütülmektedir. Bu doğrultuda makalede, bilgi
merkezlerinde uygulanan çeşitli kurumsal imaj çalışmaları ve örnekleri ele
alınmıştır.



Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, imaj, kurumsal imaj, reklam, bilgi merkezleri



References

  • Akbaytürk Ç., T., Çelik, S., Çetinkaya, İ., Çukadar, S., Güneş, G., Gürdal, G., ... & Kaygusuz, A. (2015), 2023'e Doğru Türkiye'de Üniversite Kütüphaneleri: Mevcut Durum, Sorunlar, Standartlar ve Çözüm Önerileri, Yüksek Öğretim Kurulu, Ankara, 1-48.
  • Akkaya, M. A. (2013), “Türkiye’de Yeni Bin Yılda Kurulan Devlet Üniversitelerinin Kütüphaneleri Hakkında Niceliksel Bir Değerlendirme”, Türk Kütüphaneciliği, 27(4): 601-618.
  • Alaca, E. (2017), Halk Kütüphanelerinde Yenilikçi Hizmet Bartın Ulus Kültür ve Sanatevi Halk Kütüphanesi Örneği, İstanbul: Hiperyayın. Altay, A., Tania T. ve Bahtiyar D. (2013), “Halk kütüphanelerinde Çocuklara ve Gençlere Yönelik Yenilikçi Bilgi Hizmetleri: Türkiye’de Durum”, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(2): 186-201.
  • Anameriç, H. ve Fatih R. (2004), “Bilgi Toplumu ve Toplumun Bilgilenmesinde Kütüphanelerin Rolü”, Kütüphaneciliğin Destanı Uluslararası Sempozyumu Bildiriler, Ankara (21-24 Ekim 2004), Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Ankara, 330-338.
  • Barber, P. (1980), Public Relations, Chicago: ALA World Encyclopedia of Library and Information Sciences.
  • Barry, A. (2003), Halkla İlişkilerin Gücü, (Çev. Aysın Önen Steidle), Ankara: Kesit Tanıtım.
  • Bir, B. ve Lale Ö. (2015), “Yükseköğretim Kurumlarında Bilgi ve Kalite Odaklı Yönetim Süreçlerine Analitik Bir Bakış: Liverpool John Moores Üniversitesi Örneği”, Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal, 5: 71-83.
  • Black, S. (1978), Practical Public Relations, 4th ed., London: Pitman.
  • Çamdereli, M. (2004), Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, İstanbul: Salyangoz Yayıncılık.
  • Dalkıran, Ö. (2018), Ağ Kuşağının Bilgi Davranışları: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Dinçer, M. K. (1998), Kişisel İmaj, İstanbul: Alfa.
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi Kütüphanesi, http://haber.deu.edu.tr/deu-hastanesinde-basladi-tum-turkiyeye-ornek-oldu/. Erişim tarihi: 07.05.2019.
  • Ertekin, Y. (1995), Halkla İlişkiler, Geliştirilmiş 3. B., Ankara: TODAİE.
  • Filiz, Z. (2009), “Hizmet Sektöründe Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemi ile Ölçülmesi ve Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 46(538): 75-86.
  • Karasar, N. (2008), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler Teknikler, Ankara: Nobel Yayınları.
Year 2019, Volume: 10 Issue: 1, 1 - 18, 30.06.2019

Abstract

References

  • Akbaytürk Ç., T., Çelik, S., Çetinkaya, İ., Çukadar, S., Güneş, G., Gürdal, G., ... & Kaygusuz, A. (2015), 2023'e Doğru Türkiye'de Üniversite Kütüphaneleri: Mevcut Durum, Sorunlar, Standartlar ve Çözüm Önerileri, Yüksek Öğretim Kurulu, Ankara, 1-48.
  • Akkaya, M. A. (2013), “Türkiye’de Yeni Bin Yılda Kurulan Devlet Üniversitelerinin Kütüphaneleri Hakkında Niceliksel Bir Değerlendirme”, Türk Kütüphaneciliği, 27(4): 601-618.
  • Alaca, E. (2017), Halk Kütüphanelerinde Yenilikçi Hizmet Bartın Ulus Kültür ve Sanatevi Halk Kütüphanesi Örneği, İstanbul: Hiperyayın. Altay, A., Tania T. ve Bahtiyar D. (2013), “Halk kütüphanelerinde Çocuklara ve Gençlere Yönelik Yenilikçi Bilgi Hizmetleri: Türkiye’de Durum”, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(2): 186-201.
  • Anameriç, H. ve Fatih R. (2004), “Bilgi Toplumu ve Toplumun Bilgilenmesinde Kütüphanelerin Rolü”, Kütüphaneciliğin Destanı Uluslararası Sempozyumu Bildiriler, Ankara (21-24 Ekim 2004), Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Ankara, 330-338.
  • Barber, P. (1980), Public Relations, Chicago: ALA World Encyclopedia of Library and Information Sciences.
  • Barry, A. (2003), Halkla İlişkilerin Gücü, (Çev. Aysın Önen Steidle), Ankara: Kesit Tanıtım.
  • Bir, B. ve Lale Ö. (2015), “Yükseköğretim Kurumlarında Bilgi ve Kalite Odaklı Yönetim Süreçlerine Analitik Bir Bakış: Liverpool John Moores Üniversitesi Örneği”, Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal, 5: 71-83.
  • Black, S. (1978), Practical Public Relations, 4th ed., London: Pitman.
  • Çamdereli, M. (2004), Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, İstanbul: Salyangoz Yayıncılık.
  • Dalkıran, Ö. (2018), Ağ Kuşağının Bilgi Davranışları: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Dinçer, M. K. (1998), Kişisel İmaj, İstanbul: Alfa.
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi Kütüphanesi, http://haber.deu.edu.tr/deu-hastanesinde-basladi-tum-turkiyeye-ornek-oldu/. Erişim tarihi: 07.05.2019.
  • Ertekin, Y. (1995), Halkla İlişkiler, Geliştirilmiş 3. B., Ankara: TODAİE.
  • Filiz, Z. (2009), “Hizmet Sektöründe Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemi ile Ölçülmesi ve Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 46(538): 75-86.
  • Karasar, N. (2008), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler Teknikler, Ankara: Nobel Yayınları.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research
Authors

Yasin Şeşen 0000-0001-6896-0567

Elif Şeşen

Publication Date June 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Şeşen, Y., & Şeşen, E. (2019). Bilgi Merkezlerinde Kurumsal İmaj Uygulamaları. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 1-18.

Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir.  http://euljss.eul.edu.tr/euljss/