Öz: İmaj ve imaj yönetimi kavramı, günümüzde
özel kurumlar, devlet kurumları, işletmeler, bilgi merkezleri vb. her çalışma
biriminde kurumun öncelikli konuları arasına girmiştir. Kurumsal imaj anlayışı,
bir kurumun dışarıdan nasıl görüldüğüyle ilgilidir. Kurumsal imaj; kurumun
değerleri, tutumları, inançları ve faaliyetlerinin sonucu olarak ortaya çıkan
kazançlar, kazanımlardır. Aslında bir kurumdaki imaj algısı,
kurum kullanıcılarının kişisel bakış açısına göre farklılık da gösterebilir. Bu
durum, kurumun sadece bir imaja sahip olmadığı, aksine birden fazla imaj ve
bakış açısına da sahip olabileceği anlamına gelmektedir. Eğer burada imajlar
arasında uyumluluk söz konusu ise, bu durum kurum açısından olumlu bir özellik
gösterecektir. Kurumsal imaj, her türlü kurum ve özel kuruluş açısından
değerlidir. Kurumsal imajını yüksek seviyeye getirebilmiş kurumlar, verimlilik
açısından da ön planda olan kuruluşlardır. Kurumsal
imaj çalışmalarının uygulanabileceği alanlardan biri de ‘bilgi merkezleridir’.
Kurumsal imaj çalışmalarının bilgi merkezi kullanıcıları üzerinde etkili
olabilmesi açısından bilgi merkezinin tanıtımı, reklamlar, halkla ilişkiler
çalışmaları ve güncel duyuru hizmetleri ön plana çıkmaktadır. Kullanıcılarda
kütüphaneye karşı olumlu tutum ve davranışlar yaratmak, bilgi merkezinin
gelişimi konusunda alınan kararların faydasını arttırmak, kullanıcıların iş
birliği ile hizmetlerin daha çabuk ve kolay yürütülmesini temin etmek amacıyla
kütüphanelerde imaj çalışmaları ve reklamcılık faaliyetleri üzerinde çeşitli
akademik çalışmalar yürütülmektedir. Bu doğrultuda makalede, bilgi
merkezlerinde uygulanan çeşitli kurumsal imaj çalışmaları ve örnekleri ele
alınmıştır.
Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, imaj, kurumsal imaj, reklam, bilgi merkezleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/