Birçok araştırma sonucu, malları, hizmetleri ve/veya markaları sevimli olarak konumlandırmanın ve maskotlarla özdeşleştirmenin, özellikle çocuklar üzerinde daha olumlu bir tutum oluşturulmasında önemli katkıları olduğunu göstermiştir. Ancak literatürde, üniversite öğrencilerinin bu sevimlilik ve maskot kullanımından nasıl etkilendiği ile ilgili bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sevimli pazarlama anlayışı kapsamında maskotların marka farkındalığı, marka bağlılığı ve markaya yönelik tutum oluşturulmasındaki etkisinin belirlenmesine yönelik maskotlu ve maskotsuz karşılaştırmalı bir araştırma yapılmıştır. Pamukkale Üniversitesinde öğrenim gören 229 öğrenci üzerinde yapılan karşılaştırmalı tanımlayıcı araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların Turkcell, Worldcard ve McDonald’s marka farkındalıkları, markalara bağlılık düzeyleri ve markaya yönelik olumlu tutumlarının maskotlu ve maskotsuz olarak farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sevimli pazarlama anlayışı çerçevesinde etkin bir maskot kullanımı ile işletmelerin güçlü bir pazarlama ve iletişim aracına sahip olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Many research results showed that goods, services and/or trademark positioned as cute and identified with mascot have created more positive attitudes, especially for kids. However, in literature, it was not observed in a study on how university students are affected by cuteness and the use of mascot. In this study, the scope of cute marketing concepts, there have madecomparative studiesfor the determination the impacts of mascots on brand awareness, brand loyalty and brand attitudes and analysis the results changed whether mascot orwithout mascot. According to comparative descriptive research results conducted on 229 students at Pamukkale University, there are some differences on Turkcell, Worldcard and McDonald's positive brand awareness, brand loyalty and brand attitudes with mascot and without mascot. It is concluded that, within the framework of cute marketing concept and an effective mascot design, the companies would have a strong marketing and communication tool
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 2 |