Okul yöneticilerinin yaşam doyumları ve bilinçli farkındalıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve yaşam doyumu ve bilinçli farkındalıklarının cinsiyet ve idarecilik görev tanımına göre anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığının saptanmasının amaçlandığı bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya katılan yöneticilerin 59’u (%52.2) kadın ve 54’ü (%47.8) erkektir. Ayrıca katılımcıların 51’i (%45.1) müdür ve 62’si(%54,9) müdür yardımcısıdır. Son olarak katılımcıların 60’ı (%53.1) 0-5 yıl arası, 23’ü (%20.4) 6-10 yıl arası ve 30’u (%26.5) 11-15 yıl arasında okul yöneticiliği yaptığı saptanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını kolay örnekleme yöntemi ile seçilen gönüllü okul yöneticileri oluşturmaktadır. Verilerin analizinde yaşam doyumu ve bilinçli farkındalığın cinsiyet ve idarecilik görev tanımına göre anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi için t-testi; bilinçli farkındalık ile yaşam doyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesi için Pearson korelasyon analizi ve son olarak bilinçli farkındalığın yaşam doyumunu yordama düzeyini belirlemek için basit regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; kadın yöneticilerin bilinçli farkındalıklarının erkeklerden, okul müdür yardımcılarının bilinçli farkındalıklarının okul müdürlerinden anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile yaşam doyumu düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ve bilinçli farkındalığın yaşam doyumunu anlamlı bir şekilde yordadığı saptanmıştır. Araştırmada elde edilen bu bulgular alanyazından hareketle tartışılmış ve bulgulara hareketle önerilerde bulunulmuştur.
The relational survey model was used in this study, which aimed to determine the relationship between school administrators' life satisfaction and mindfulness, and to determine whether their life satisfaction and mindfulness differ significantly according to gender and managerial job description. Of the managers participating in the research, 59 (52.2%) were female and 54 (47.8%) were male. In addition, 51 (45.1%) of the participants are managers and 62 (54.9%) are assistant managers. Finally, it was determined that 60 (53.1%) of the participants were school administrators between 0-5 years, 23 (20.4%) between 6-10 years and 30 (26.5%) between 11-15 years. Volunteer school administrators selected by easy sampling method constitute the participants of the research. In the analysis of the data, t-test to determine whether life satisfaction and mindfulness differ significantly according to gender and managerial job description; Pearson correlation analysis was used to determine the relationship between mindfulness and life satisfaction, and finally, simple regression analysis was used to determine the level of mindfulness predicting life satisfaction. In the results of working; It was determined that the mindfulness of female administrators was significantly higher than that of men, and the mindfulness of school vice principals was significantly higher than that of school principals. In addition, it was found that there was a positive and significant relationship between school administrators' mindfulness levels and life satisfaction levels, and mindfulness significantly predicted life satisfaction. These findings obtained in the research were discussed based on the literature and suggestions were made based on the findings.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education Management |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 25, 2023 |
Publication Date | December 26, 2023 |
Submission Date | July 12, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 2 |
The content of the Education and Youth Research is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.