Bu araştırmanın amacı öğretmen özyeterliğini etkileyen unsurların belirleyerek incelemektedir. Nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseninde yürütülen bu çalışmaya ilkokul ve ortaokul ve liselerde görev yapan toplam 10 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın katılımcılarının belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından ilgili alanyazına ve araştırmanın amaçlarına uygun olarak hazırlanmış yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre bu çalışmada öğretmenlerin özyeterliliğini etkileyen unsurlar olarak yaş, kıdem, tecrübe, cinsiyet ve gelir durumudur. Eğitim-öğretim sürecine yansımaları hakkında “Olumlu ve Olumsuz” yansır görüşleri ağırlık kazanmıştır. Öğretmenlerin özyeterliğinin öğretimin geliştirme noktasında önemi hakkındaki “İdeal öğrenciler” yetiştirildiği ve sınıfta daha etkin oldukları anlaşılmaktadır. Öğretmenlerin özyeterliğinin öğretimin geliştirme noktasında önemi hakkındaki düşüncelerinin Olumlu yansıdığı ve tüm proje ve etkinliklerde çalışmak istedikleri anlaşılmaktadır. Öğretmenlerin özyeterliğinin öğretimin geliştirme noktasında eğitim geçmişlerinin etkilediği anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Manuscripts |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Acceptance Date | December 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 2 |