Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Volume: 3 Issue: 2, 67 - 74, 30.12.2022

Abstract

Öğretmenlerin Yönetici Ruhsal Liderlik Algıları ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2022, Volume: 3 Issue: 2, 67 - 74, 30.12.2022

Abstract

Bu araştırmada, öğretmenlerin yönetici ruhsal liderlik algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul iline bağlı iki ilçede görev yapmakta olan 237 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Ruhsal Liderlik Ölçeği ve Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Bulgulara göre öğretmenlerin yöneticilerinin ruhsal liderlik davranışlarına ilişkin algılarının çok yüksek düzeyde olduğu, örgütsel bağlılıklarının ise yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Korelasyon analizi sonucunda iki değişken arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yapılan basit doğrusal regresyon analizi sonucunda ruhsal liderliğin örgütsel bağlılığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgular, ilgili literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Manuscripts
Authors

Semih Çayak This is me 0000-0003-4360-4288

Publication Date December 30, 2022
Acceptance Date December 27, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Çayak, S. (2022). Öğretmenlerin Yönetici Ruhsal Liderlik Algıları ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Yönetimi Ve Politikaları Dergisi, 3(2), 67-74.