Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2018 yılında açıkladığı “2023 Eğitim Vizyonu” belgesindeki temel eğitim hedefleriyle 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanundaki ilköğretimin amaçlarını karşılaştırmayı amaçlamaktadır. 2023 Eğitim Vizyonu belgesi, Türk eğitim sisteminde yapılacak yenilikleri, değişim ve gelişim süreçlerini içermektedir. MEB tarafından yayınlanan bu vizyon, eğitim sisteminin temel paydaşları olan öğretmenler, okul yöneticileri, eğitim yöneticileri ve akademisyenler tarafından farklı bakış açıları ile hem bilimsel hem de tartışma temelinde değerlendirilmektedir. Bu yüzden hazırlanan belgenin 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanundaki amaçlar ile örtüşüp örtüşmediğinin incelenmesi elzemdir. Bu araştırmanın deseni, doküman analizi yöntemidir. Araştırmada 2023 Eğitim Vizyonu belgesinde belirlenen temel eğitimin ana hedeflerinin Milli Eğitim Temel Kanundaki genel amaçları desteklediği sonucuna ulaşılmıştır.Bu çalışma eğitimle ilgili hedeflerin gerçekleştirilmesi, değiştirilmesi ve geliştirilmesi için karar mekanizmalarının hedefleri belirleme süreci açısından önem taşımaktadır. Bu çalışma okulöncesi, ortaöğretim, yaygın eğitim ve yükseköğretim kademelerini dikkate alacak şekilde farklı araştırmacılar tarafından tasarlanabilir. Ayrıca farklı eğitim kademelerindeki hedefler arasındaki ilişkiler açısından da değerlendirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |