Jan Amos Komensky 16. ve 17. yüzyılda Avrupa’da yaşamış bir eğitim
filozofudur. Yenilikçi bir eğitimci ve modernist olarak günümüz eğitim
kuramlarının oluşmasında önemli bir katkıları olmuştur. Otuz Yıl Savaşları’nın
yaşandığı Avrupa’da reformist bir eğitim lideri olarak birçok yenilik meydana
getirmiştir. Bununla beraber yaşadığı çağda eğitim sisteminin önemi pek
anlaşılmamıştır. Komensky, eğitim konusundaki en kapsamlı eseri olan Büyük
Didaktika adlı kitabında kendi eğitim görüşlerini sistemli bir şekilde
açıklamaktadır. Sanat eğitimi, dil eğitimi, öğretmen eğitimi vb.. alanlarda
önemli çalışmalar yapmıştır.
Bu çalışmanın amacı Jan Amos Komensky ve onun eğitim görüşlerinin
incelenmesidir. Bu amacı gerçekleştirebilmek adına literatür taranmış, Jan Amos
Komensky’nin eğitim konusundaki görüşlerine yer verilmiş ve onun eğitim tarihi
ve günümüz eğitimi için niçin bu kadar önemli bir figür olduğu açıklanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | May 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |
The open access statement