Bu çalışmada, “Maddenin Tanecikli Yapısı” ünitesi kapsamında geliştirilen yaratıcı drama uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına, fen tutumlarına ve fen öğrenimine yönelik motivasyonlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı çalışmaya İstanbul’da bir ortaokulda öğrenim gören 36 6. sınıf öğrencisi katılmıştır. Ünitenin öğretimi, 18 kişilik deney grubunda yaratıcı drama etkinlikleriyle, 18 kişilik kontrol grubunda ise mevcut öğretim programıyla gerçekleştirilmiştir. Her iki gruptaki uygulamalar eş zamanlı olarak toplam 16 ders saatinde yapılmıştır. Veri toplama araçları olarak Maddenin Tanecikli Yapısı Başarı Testi MTYBT , Öğrencilerin Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği FMÖ ve Fen Tutum Ölçeği FTÖ uygulama öncesi ve sonrasında her iki gruba uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, grupların başarı testine ait son-test puanları U=97.50, p
Maddenin Tanecikli Yapısı Motivasyon Öğrenme Başarısı Tutum Yaratıcı Drama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR