Both 21st-century skills require knowledge such as STEM to be taught in depth and interdisciplinary relationships in an understanding of education that requires knowledge to turn into a product. However, it is seen that both teachers and students have difficulty in establishing interdisciplinary relations. The work and resources to help teachers and students in this regard are also limited. From this point of view, an interdisciplinary subject, blood pressure was selected in this study.The case study in the qualitative research model was used in the research. The study group consists of 38 students consisting of physics, chemistry, biology and science teacher candidates. In the study, data were obtained from open-ended questions that questioned the relationship between blood pressure and physics, chemistry, and biology. Data from open-ended questions were evaluated qualitatively and quantitatively. As a result of the research, it was determined that each department teacher candidate answered their dysplasia questions more successfully and less successful in interdisciplinary questions. Again, according to the successes of the departments, it has been seen that science teachers' interdisciplinary questions are more successful than the other teacher candidates
Gerek 21. yy becerileri gerekse STEM gibi bilginin ürüne dönüşmesini bekleyen eğitim anlayışında, kavramların derinlemesine ve disiplinlerarası ilişkiler kurularak öğrenilmesini gerektirmektedir. Ancak hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin disiplinlerarası ilişkiyi kurmada zorluk çektikleri görülmektedir. Öğretmen ve öğrencilere bu konuda yardımcı olacak çalışma ve kaynaklar da sınırlıdır. Buradan yola çıkılarak bu çalışmada disiplinlerarası bir konu olan kan basıncı seçilmiştir. Araştırmada nitel araştırma modelinde yer alan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu fizik, kimya, biyoloji ve fen bilgisi öğretmen adaylarından oluşan 38 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veriler kan basıncı ile ilgili fizik, kimya ve biyoloji ilişkisini sorgulayan açık uçlu sorulardan elde edilmiştir. Açık uçlu sorulardan elde edilen veriler nitel ve nicel olarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adayının kendi disiplinine ait soruları daha başarılı cevapladığı, disiplinlerarası sorularda daha az başarılı oldukları tespit edilmiştir. Yine bölümler arası başarıya bakılınca fen bilgisi öğretmen adaylarının disiplinlerarası sorularda diğer bölüm öğretmen adaylarına göre daha başarılı oldukları görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Submission Date | October 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR