Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Education Information Network EBA and Experimental Supported Activities on the Teaching of the 7th Grade Electrical Circuits Unit

Year 2021, Volume: 9 Issue: 2, 265 - 310, 03.12.2021

Abstract

In this study, it was aimed to investigate the effect of using Education Information Network EBA and experimental supported activities on the students’ academic achievement in teaching 7th grade electrical circuits unit. The study was conducted with 73 students studying in a state secondary school in Daday town of Kastamonu Province in Turkey. There were randomly selected 25 students in experimental-1 group, 25 students in experimental-2 group, and 23 students in control group. To identify the effect of EBA and experimental supported teaching on the students’ academic achievement quasi-experimental design with pre-test post-test control group was employed. For 3 weeks, the lessons were conducted with EBA-supported in experimental-1 group, in experimental-2 group the lessons were conducted with EBA and experimental supported, in control group the lessons were conducted according to the current curriculum. To collect quantitative data, Electrical Circuits Unit Achievement Test ECUAT was applied to three groups before and after the research. According to the data analysis results, when academic achievement of the students in experimental-2 group, in which EBA and experimental supported lessons were conducted, was compared to the other two groups, a significant difference was found in favor of experimental-2 group. It is recommended to use the experimental activities in addition to EBA support in the teaching of subjects in science lessons

References

  • Açıkgöz, G. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Adey, P., Shayer, M. & Yates, C. (1995). Thinking Science. Second Edition, Surrey, U.K: Neson.
  • Akdeniz, A.R., Çepni, S. & Azar, A. (1999). Fizik öğretmen adaylarının laboratuvar kullanım becerilerini geliştirmek için bir yaklaşım. III. Ulusal Fen Bilimleri Sempozyumu, Bildiriler Kitabı, s. 118-125, Trabzon.
  • Aksakal, M. (2012). Mayoz bölünme konusunun öğretiminde modellerle zenginleştirilmiş laboratuvar ortamının akademik başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Alkan, T., Bilici, A., Akdur, T.E., Temizhan, O. & Çiçek, H. (2011). Fırsatları arttırma teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) projesi. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 22-24 Eylül 2011, Elazığ.
  • Arslan, A. (2016). İşbirlikli öğrenme modelinin fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersinde akademik başarı, kalıcılık ve tutuma etkileri. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Aslan, B. (2007). Web 2.0 teknikleri ve uygulamaları. XII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, s. 351-357, Ankara.
  • Atalay, M. (2019). Ortaokullarda eğitim bilişim ağının (EBA) incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Bahar, M., Aydın, F. Polat, M. & Bertiz, H. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1-2. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Ballıel-Ünal, B. & Hastürk, H.G. (2018). Fen bilimleri dersinde eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımının ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Uluslararası Beşerî Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4(7), 327-342.
  • Banoğlu, K., Madenoğlu, C., Uysal, Ş. & Dede A. (2014). FATİH projesine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Eskişehir ili örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 39-58.
  • Başarmak, U. & Mahiroğlu, A. (2015). Çevrimiçi öğrenme ortamında kullanılan karikatür animasyonuna ilişkin öğrenci görüşleri. International Journal of Eurasia Social Sciences, 19(6), 234-253.
  • Baykal, A.İ. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA). Eğitimde FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, 17-21.
  • Bilir, S. & Uyanık, G. (2019). İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde laboratuvar destekli öğretimin akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 122-136.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı-İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Onbeşinci Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Çepni, S., Akdeniz, A.R. & Ayas, A. (1995). Fen bilimleri eğitiminde laboratuvarın yeri ve önemi III: Ülkemizde laboratuvar uygulamaları ve öneriler. Çağdaş Eğitim Dergisi, 206, 28-34.
  • Çepni, S. & Ayvacı, H.Ş. (2006). Laboratuvar Destekli Fen ve Teknoloji Öğretimi. İçinde Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Edt. S. Çepni, 5. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Çepni S., Ayvacı H. Ş. & Çil E. (2012). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 8. Sınıf. Birinci Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları. Üçüncü Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Demir, S., Böyük, U. & Koç, A. (2011). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin laboratuvar şartları ve kullanımına ilişkin görüşleri ile teknolojik yenilikleri izleme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 66-79.
  • Demirçelik, D.A. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA hakkındaki görüşleri: Yozgat ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Ekiz, D. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. & Hyun, H. (2011). How to Design and Evaluate Research in Education (Eighth Edition). McGraw-Hill Education, New York.
  • Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Mikro Yayıncılık, Konya.
  • Hofstein, A. & Lunetta, V.N. (1982). The role of the laboratory in science teaching: Neglected aspects of research. Review of Educational Research, 52(2), 201-217.
  • İnce, V. (2018). Eğitim bilişim ağında (EBA) yer alan soruların Türkçe öğretim programıyla karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • İvgen, R. (1997). Biyolojik Araştırmalar Kılavuzu. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Karslı, F., Şahin, Ç., Aygün, M. & Çavuş Güngören, S. (2015). Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I-II: Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler. Birinci Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Keskin, A. (2010). İlköğretim fen öğretiminde laboratuvar kullanımının öğrencilerin bilimsel süreç beceri gelişimlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Kılıç-Koçak, P. (2019). Millî Eğitim Bakanlığı eğitim bilişim ağında bulunan biyoloji dersi elektronik içeriklerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kırıcı, M.G., Artun, H. & Bakırcı, H. (2018). Eğitim bilişim ağı destekli eğitimin kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme kavramlarının öğrenilmesine etkisi. Turkish Studies, 13(6), 23-38.
  • Kirschner, P. & Erkens, G. (2006). Cognitive tools and mindtools for collaborative learning. Journal of Educational Computing Research, 35(2), 199-209.
  • Kurt, A. (2017). Ortaokul fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanımının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry (Sixth Edition). Pearson, Boston.
  • MEB (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara.
  • Minaslı, E. (2009). Fen ve teknoloji dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretilmesinde simülasyon ve model kullanılmasının başarıya, kavram öğrenmeye ve hatırlamaya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Naidu, S. & Cunnington, D. (2004). Showcasing faculty experiences with technology enhanced teaching and learning. Association for the Advancement of Computing in Education Journal, 12(2), 141-154.
  • Öçal, M.F. & Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının FATİH projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121.
  • Önder, K. (2007). İlköğretim 6. Sınıf fen ve teknoloji dersi canlılarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinin öğretiminde laboratuvar yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H.B. & Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822.
  • Saklan, H. (2017). Bazı fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Saklan, H. & Ünal, C. (2018). Teknoloji dostu fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 493-526.
  • Shapiro, S.S. & Wilk, M.B. (1965). An analysis of variance test for normality (Complete samples). Biometrika, 52(3/4), 591-611.
  • Şahan, H.H. (2005). İnternet Tabanlı Öğretim. Eğitimde Yeni Yönelimler, Ö. Demirel (Edt)., s. 227-237, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Fifth Edition, Allyn & Bacon, Boston.
  • Tanrıverdi, G. (2012). Fen ve teknoloji öğretiminde 7E öğrenme model merkezli fizik laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Türk, S. (2010). İlköğretim fen bilgisi öğretmenlerinin laboratuvar yeterliklerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • URL-1. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html [Erişim Tarihi: 17.04.2021]
  • URL-2. http://www.eba.gov.tr/hakkimizda [Erişim Tarihi: 14.04.2019].
  • Vahit, H.R. (2019). EBA etkinlikleriyle yapılan matematik öğretiminin başarıya ve tutuma etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Vural, R.A. & Ceylan, V.K. (2014). FATİH projesi eğitimde teknoloji kullanım kursunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. XIX. Türkiye’de İnternet Konferansında sunulan sözlü bildiri. Yaşar Üniversitesi, İzmir.
  • Wellington, J. (1998). Practical Work in School Science: Which Way Now? Routledge, London.
  • Yavuz, S. & Akçay, M. (2017). Bilgisayar destekli öğretim ile laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin ders başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 39-48.
  • Yerli, M.S. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim bilişim ağı (EBA) uygulamasının öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Sekizinci Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Yolaş-Kolçak, D., Moğol, S. & Ünsal, Y. (2014). Fizik öğretiminde kavram yanılgılarının giderilmesine ilişkin laboratuvar yöntemi ile bilgisayar simülasyonlarının etkilerinin karşılaştırılması. Eğitim ve Bilim, 19(175), 154-171.

Eğitim Bilişim Ağı EBA ve Deney Destekli Etkinliklerin 7. Sınıf Elektrik Devreleri Ünitesinin Öğretimine Etkisi

Year 2021, Volume: 9 Issue: 2, 265 - 310, 03.12.2021

Abstract

Bu araştırmada, 7. sınıf elektrik devreleri ünitesinin öğretiminde Eğitim Bilişim Ağı EBA ve deney destekli etkinliklerin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Kastamonu İli Daday ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 73 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Rastgele seçilen deney-1 grubunda 25, deney-2 grubunda 25 ve kontrol grubunda ise 23 öğrenci bulunmaktadır. EBA ve deney destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini belirlemek amacıyla deneysel araştırma yöntemlerinden ön-test sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Üç hafta boyunca dersler, deney-1 grubunda EBA destekli, deney-2 grubunda EBA ve deney destekli, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programına göre işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Elektrik Devreleri Ünitesi Başarı Testi EDÜBT kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; EBA ve deney destekli derslerin işlendiği deney-2 grubu öğrencilerinin akademik başarıları, deney-1 ve kontrol gruplarındaki öğrencilerle karşılaştırıldığında deney-2 grubu öğrencilerinin lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Fen bilimleri dersi konularının öğretiminde EBA desteğinin yanında deney etkinliklerinin de yapılması önerilmektedir

References

  • Açıkgöz, G. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Adey, P., Shayer, M. & Yates, C. (1995). Thinking Science. Second Edition, Surrey, U.K: Neson.
  • Akdeniz, A.R., Çepni, S. & Azar, A. (1999). Fizik öğretmen adaylarının laboratuvar kullanım becerilerini geliştirmek için bir yaklaşım. III. Ulusal Fen Bilimleri Sempozyumu, Bildiriler Kitabı, s. 118-125, Trabzon.
  • Aksakal, M. (2012). Mayoz bölünme konusunun öğretiminde modellerle zenginleştirilmiş laboratuvar ortamının akademik başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Alkan, T., Bilici, A., Akdur, T.E., Temizhan, O. & Çiçek, H. (2011). Fırsatları arttırma teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) projesi. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 22-24 Eylül 2011, Elazığ.
  • Arslan, A. (2016). İşbirlikli öğrenme modelinin fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersinde akademik başarı, kalıcılık ve tutuma etkileri. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Aslan, B. (2007). Web 2.0 teknikleri ve uygulamaları. XII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, s. 351-357, Ankara.
  • Atalay, M. (2019). Ortaokullarda eğitim bilişim ağının (EBA) incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Bahar, M., Aydın, F. Polat, M. & Bertiz, H. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1-2. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Ballıel-Ünal, B. & Hastürk, H.G. (2018). Fen bilimleri dersinde eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımının ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Uluslararası Beşerî Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4(7), 327-342.
  • Banoğlu, K., Madenoğlu, C., Uysal, Ş. & Dede A. (2014). FATİH projesine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Eskişehir ili örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 39-58.
  • Başarmak, U. & Mahiroğlu, A. (2015). Çevrimiçi öğrenme ortamında kullanılan karikatür animasyonuna ilişkin öğrenci görüşleri. International Journal of Eurasia Social Sciences, 19(6), 234-253.
  • Baykal, A.İ. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA). Eğitimde FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, 17-21.
  • Bilir, S. & Uyanık, G. (2019). İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde laboratuvar destekli öğretimin akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 122-136.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı-İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Onbeşinci Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Çepni, S., Akdeniz, A.R. & Ayas, A. (1995). Fen bilimleri eğitiminde laboratuvarın yeri ve önemi III: Ülkemizde laboratuvar uygulamaları ve öneriler. Çağdaş Eğitim Dergisi, 206, 28-34.
  • Çepni, S. & Ayvacı, H.Ş. (2006). Laboratuvar Destekli Fen ve Teknoloji Öğretimi. İçinde Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Edt. S. Çepni, 5. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Çepni S., Ayvacı H. Ş. & Çil E. (2012). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 8. Sınıf. Birinci Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları. Üçüncü Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Demir, S., Böyük, U. & Koç, A. (2011). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin laboratuvar şartları ve kullanımına ilişkin görüşleri ile teknolojik yenilikleri izleme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 66-79.
  • Demirçelik, D.A. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA hakkındaki görüşleri: Yozgat ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Ekiz, D. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. & Hyun, H. (2011). How to Design and Evaluate Research in Education (Eighth Edition). McGraw-Hill Education, New York.
  • Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Mikro Yayıncılık, Konya.
  • Hofstein, A. & Lunetta, V.N. (1982). The role of the laboratory in science teaching: Neglected aspects of research. Review of Educational Research, 52(2), 201-217.
  • İnce, V. (2018). Eğitim bilişim ağında (EBA) yer alan soruların Türkçe öğretim programıyla karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • İvgen, R. (1997). Biyolojik Araştırmalar Kılavuzu. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Karslı, F., Şahin, Ç., Aygün, M. & Çavuş Güngören, S. (2015). Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I-II: Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler. Birinci Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Keskin, A. (2010). İlköğretim fen öğretiminde laboratuvar kullanımının öğrencilerin bilimsel süreç beceri gelişimlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Kılıç-Koçak, P. (2019). Millî Eğitim Bakanlığı eğitim bilişim ağında bulunan biyoloji dersi elektronik içeriklerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kırıcı, M.G., Artun, H. & Bakırcı, H. (2018). Eğitim bilişim ağı destekli eğitimin kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme kavramlarının öğrenilmesine etkisi. Turkish Studies, 13(6), 23-38.
  • Kirschner, P. & Erkens, G. (2006). Cognitive tools and mindtools for collaborative learning. Journal of Educational Computing Research, 35(2), 199-209.
  • Kurt, A. (2017). Ortaokul fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanımının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry (Sixth Edition). Pearson, Boston.
  • MEB (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara.
  • Minaslı, E. (2009). Fen ve teknoloji dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretilmesinde simülasyon ve model kullanılmasının başarıya, kavram öğrenmeye ve hatırlamaya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Naidu, S. & Cunnington, D. (2004). Showcasing faculty experiences with technology enhanced teaching and learning. Association for the Advancement of Computing in Education Journal, 12(2), 141-154.
  • Öçal, M.F. & Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının FATİH projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121.
  • Önder, K. (2007). İlköğretim 6. Sınıf fen ve teknoloji dersi canlılarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinin öğretiminde laboratuvar yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H.B. & Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822.
  • Saklan, H. (2017). Bazı fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Saklan, H. & Ünal, C. (2018). Teknoloji dostu fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 493-526.
  • Shapiro, S.S. & Wilk, M.B. (1965). An analysis of variance test for normality (Complete samples). Biometrika, 52(3/4), 591-611.
  • Şahan, H.H. (2005). İnternet Tabanlı Öğretim. Eğitimde Yeni Yönelimler, Ö. Demirel (Edt)., s. 227-237, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Fifth Edition, Allyn & Bacon, Boston.
  • Tanrıverdi, G. (2012). Fen ve teknoloji öğretiminde 7E öğrenme model merkezli fizik laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Türk, S. (2010). İlköğretim fen bilgisi öğretmenlerinin laboratuvar yeterliklerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • URL-1. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html [Erişim Tarihi: 17.04.2021]
  • URL-2. http://www.eba.gov.tr/hakkimizda [Erişim Tarihi: 14.04.2019].
  • Vahit, H.R. (2019). EBA etkinlikleriyle yapılan matematik öğretiminin başarıya ve tutuma etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Vural, R.A. & Ceylan, V.K. (2014). FATİH projesi eğitimde teknoloji kullanım kursunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. XIX. Türkiye’de İnternet Konferansında sunulan sözlü bildiri. Yaşar Üniversitesi, İzmir.
  • Wellington, J. (1998). Practical Work in School Science: Which Way Now? Routledge, London.
  • Yavuz, S. & Akçay, M. (2017). Bilgisayar destekli öğretim ile laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin ders başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 39-48.
  • Yerli, M.S. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim bilişim ağı (EBA) uygulamasının öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Sekizinci Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Yolaş-Kolçak, D., Moğol, S. & Ünsal, Y. (2014). Fizik öğretiminde kavram yanılgılarının giderilmesine ilişkin laboratuvar yöntemi ile bilgisayar simülasyonlarının etkilerinin karşılaştırılması. Eğitim ve Bilim, 19(175), 154-171.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Dilek Sarıkaya This is me

Abdullah Aydın This is me

Publication Date December 3, 2021
Submission Date April 18, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Sarıkaya, D., & Aydın, A. (2021). Eğitim Bilişim Ağı EBA ve Deney Destekli Etkinliklerin 7. Sınıf Elektrik Devreleri Ünitesinin Öğretimine Etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 9(2), 265-310.

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR