Talim ve Terbiye kurulunun eğitim programını baştan sonra değiştirmesiylebirlikte yapılandırmacı eğitim felsefesine yönelik programa geçilmiş ve bu durum birçokyeni uygulamayı da beraberinde getirmiştir. Bu çalışmanın amacı okullarda uygulananbeşinci sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programının uygulamasını gözlemlemek,sınıf ortamı incelenerek ne derece uygulandığının ve uygulanabilir olup olmadığınıntespit edilmesidir. Araştırmada veriler Kahramanmaraş ili merkez ilçesine bağlı birortaokulda toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre programın yeniden yapılandırılanyapılandırmacılık eğitim felsefesi anlayışına göre doğru bir şekilde uygulanmadığı veaynı şekilde ders öğretmenlerin tarafından doğru algılanmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğretim programı tarafından ünite işlenirken öğrencilerin uygun aralıklarla,öğrenecekleri kavramlar için alt yapı oluşturan nitelikteki mevcut bilgi ve deneyimlerinihatırlamaları, yeniden düzenlemeleri ve hazır oluş düzeylerinin öğretmence tespitedilmesi amacıyla, ön bilgi yoklama aktiviteleri öngörülmüş fakat gözlemlenensınıflarda bu tarz aktivitelere yer verilmediği gözlemlenmiştir. Özellikle öğretim vedeğerlendirme etkinlikleri arasında birçok etkinlik yer alsa da sadece kavram haritasıoluşturma etkinliğine yer verilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2015 |
Submission Date | June 22, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR