Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin bilim insanına yönelik imaj vetutumunu etkileyen faktörleri belirlemek ve bu faktörlerin bilim insanına yönelik imaj vetutum üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Bu araştırmada nicel araştırmayöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2012 – 2013 eğitim öğretimyılında Yozgat ili kırsalında bulunan bir ortaokulun 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerindenoluşan toplam 114 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada katılımcılaraliteratür taraması sonucunda oluşturulan “Kişisel Bilgiler Anketi” orijinali Korkmaz 2004 tarafından Chambers’ ın 1983 DAST Bir Bilim İnsanı Çiz Testi ölçeğine adapteedilerek oluşturulan “Bilim İnsanına Yönelik İmaj Ölçeği” ve literatür taramasısonucunda oluşturulan geçerliliği ve güvenilirliği cronbach alfa = 0,81 belirlenmiş olan30 maddeden oluşan 5’li likert tipi “Bilim İnsanına Yönelik Tutum Ölçeği” uygulanmıştır.Veriler SPSS programı ile t-testi, tek yönlü varyans analizi ANOVA ve korelasyonanalizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin bilim insanlarınınfiziksel özelliklerine yönelik bir takım kalıplaşmış erkek, dağınık, laboratuar önlüklügibi yargılara sahip oldukları belirlenmiştir. Bu bilgilerden yola çıkarak medya, internetgibi kaynaklar aracılığıyla konu alanlarına göre bilim insanlarına ve onlarınçalışmalarına yer verilmeli ve kullanılan figürler öğrencilerin bilime ve bilim insanınayönelik imajlarını geliştirecek şekilde düzenlenmelidir
Bilim İnsanı DAST Bilim İnsanına Yönelik İmaj Bilim İnsanına Yönelik Tutum Ortaokul Öğrencileri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2015 |
Submission Date | June 11, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR