The aim of this study is to determine the misconceptions of the 4th grade students about mass and weight to examine the effectiveness of concept cartoon on the elimination of these misconceptions. The sample of the study, in which the explanatory design of mixed method was used, consisted of 15 students attending the fourth class of a public school in Maçka, Trabzon and selected by means of appropriate sampling. Teaching process in which concept cartoons were used, designed based on pre-experimental method. The quantitative data of the study were collected with academic achievement test prepared for the mass subject, and the qualitative data were collected by semi-structured interview technique. For the analysis of quantitative data, dependent t-test, arithmetic mean, standard deviation, frequency values were calculated by using SPSS 16.0 program. Descriptive analysis was performed for qualitative data. The obtained qualitative and quantitative findings showed that concept cartoons were effective on eliminating misconceptions about mass and weight. The students stated that they met the concept cartoon for the first time and they were as instructive as they were fun. They stated that they wanted to use this technique in study
Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kütle ve ağırlık konularındaki kavram yanılgılarını tespit etmek ve kavram karikatürünün bu yanılgıların azaltılması üzerindeki etkililiğini incelemektir. Karma yöntemin açıklayıcı deseninin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, Trabzon ili Maçka ilçesindeki bir devlet okulunun dördüncü sınıfına devam etmekte olan ve uygun durum örnekleme yoluyla seçilen 15 öğrenci oluşturmuştur. Kavram karikatürlerinin kullanıldığı öğretim sürecinde zayıf deneysel yol izlenmiştir. Araştırmanın nicel verileri kütle konusuna yönelik hazırlanmış akademik başarı testi, nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizi için SPSS 16.0 programı kullanılarak bağımlı t-testi, aritmetik ortalama, standart sapma, frekans değerleri hesaplanmıştır. Nitel veriler için betimsel analiz yapılmıştır. Elde edilen nitel ve nicel bulgular, kavram karikatürlerinin öğrencilerin kütle konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde etkili olduğunu göstermiştir. Öğrenciler, kavram karikatürü ile ilk kez karşılaştıklarını ve eğlenceli olduğu kadar öğretici olduklarını da belirtmişlerdir. Farklı derslerde de bu tekniğin kullanılmasını istediklerini ifade etmişlerdir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2019 |
Submission Date | February 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR