Research Article
BibTex RIS Cite

Fen Eğitimine Mühendislik Odaklı Bir Yaklaşım: ENGINEER Projesi ve Uygulamaları

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 12 - 22, 30.06.2013

Abstract

Bu çalışma Avrupa Birliği 7. Çerçeve programı tarafından bütçelendirilen ENGINEER projesi kapsamında geliştirilen öğretim materyallerinin tanıtımını yapmak için hazırlanmıştır. 2007 yılında Rocard raporu ile ortaya konulan sonuçlar Avrupa Birliğindeki birçok ülkede fen eğitiminin yeniden ele alınması için alarm vermesine neden olmuş, fen ve teknoloji öğrenme ortamlarının zenginleştirilmesi ve sorgulamaya dayalı öğrenme ve öğretme yöntemlerinin kullanılmasını sağlamıştır. Bu nedenle geliştirilen ENGINEER projesinde basit ve ucuz malzemeler kullanılarak ve Mühendislik Tasarım Süreci MTS izlenerek öğrenme üniteleri geliştirilmiştir. Daha fazla sayıda genç bireyin bilim, teknoloji ve mühendislik alanında kariyer düşüncelerinin geliştirilmesi hedeflenen ENGINEER projesinde geliştirilen mühendislik tabanlı üniteler öğrencilerin eğlenerek öğrenebilecekleri materyalleri içermektedir. Çalışma içerisinde ENGINEER projesi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Mühendislik Tasarım Süreci ve Örnek Üniteler sunulmuştur

References

  • Cavas, B. (2012) The meaning of and need for “Inquiry Based Science Education (IBSE)”. Journal of Baltic Science Education, 11(1), 4-6.
  • Çelik, K. (2012) Canlılarda Üreme, Büyüme Ve Gelişme Ünitesinin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yöntemi İle İşlenmesinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Bilimsel Süreç Becerilerine Ve Fen Ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2013). www.meb.gov.tr
  • New Generation Science Standards (2013). http://www.nextgenscience.org
  • Rocard, M., Csermely, P., Jorde, D., Lenzen, D., Henriksson, H.W. & Hemmo, V. (2007). Science Education Now: A New Pedagogy for the Future of Europe. European Commission Directorate General for Research Information and Communication Unit. Erişim tarihi: 15/02/2012,
  • http://ec.europa.eu/research/sciencesociety/document_library/pdf_06/report-rocard-on-science-education_en.pdf
  • Sjøberg, S. & Schreiner, C. (2010). The ROSE project. An overview and key findings. Erişim tarihi: 10/03/2012, http://roseproject.no/network/countries/norway/eng/nor-Sjoberg-Schreiner-overview-2010.pdf
Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 12 - 22, 30.06.2013

Abstract

References

  • Cavas, B. (2012) The meaning of and need for “Inquiry Based Science Education (IBSE)”. Journal of Baltic Science Education, 11(1), 4-6.
  • Çelik, K. (2012) Canlılarda Üreme, Büyüme Ve Gelişme Ünitesinin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yöntemi İle İşlenmesinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Bilimsel Süreç Becerilerine Ve Fen Ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2013). www.meb.gov.tr
  • New Generation Science Standards (2013). http://www.nextgenscience.org
  • Rocard, M., Csermely, P., Jorde, D., Lenzen, D., Henriksson, H.W. & Hemmo, V. (2007). Science Education Now: A New Pedagogy for the Future of Europe. European Commission Directorate General for Research Information and Communication Unit. Erişim tarihi: 15/02/2012,
  • http://ec.europa.eu/research/sciencesociety/document_library/pdf_06/report-rocard-on-science-education_en.pdf
  • Sjøberg, S. & Schreiner, C. (2010). The ROSE project. An overview and key findings. Erişim tarihi: 10/03/2012, http://roseproject.no/network/countries/norway/eng/nor-Sjoberg-Schreiner-overview-2010.pdf
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Bülent Çavaş This is me

Çağla Bulut This is me

Jack Holbrook This is me

Miia Rannıkmae This is me

Publication Date June 30, 2013
Submission Date February 28, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Çavaş, B., Bulut, Ç., Holbrook, J., Rannıkmae, M. (2013). Fen Eğitimine Mühendislik Odaklı Bir Yaklaşım: ENGINEER Projesi ve Uygulamaları. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 1(1), 12-22.

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR