Bu çalışma Avrupa Birliği 7. Çerçeve programı tarafından bütçelendirilen ENGINEER projesi kapsamında geliştirilen öğretim materyallerinin tanıtımını yapmak için hazırlanmıştır. 2007 yılında Rocard raporu ile ortaya konulan sonuçlar Avrupa Birliğindeki birçok ülkede fen eğitiminin yeniden ele alınması için alarm vermesine neden olmuş, fen ve teknoloji öğrenme ortamlarının zenginleştirilmesi ve sorgulamaya dayalı öğrenme ve öğretme yöntemlerinin kullanılmasını sağlamıştır. Bu nedenle geliştirilen ENGINEER projesinde basit ve ucuz malzemeler kullanılarak ve Mühendislik Tasarım Süreci MTS izlenerek öğrenme üniteleri geliştirilmiştir. Daha fazla sayıda genç bireyin bilim, teknoloji ve mühendislik alanında kariyer düşüncelerinin geliştirilmesi hedeflenen ENGINEER projesinde geliştirilen mühendislik tabanlı üniteler öğrencilerin eğlenerek öğrenebilecekleri materyalleri içermektedir. Çalışma içerisinde ENGINEER projesi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Mühendislik Tasarım Süreci ve Örnek Üniteler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2013 |
Submission Date | February 28, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR