The aim of this study is to investigate the effect of educational games on improving 5th, 6th, and 7th grade students’ knowledge about water cycle and to investigate which grade has the best improvement. The present study recruited a pre-experimental one group pre-test/ post-test research design. The sample of the study consists of 51 secondary school students 18 for 5thgrade, 16 for 6th grade and 17 for 7th grade . To collect data, The Water Cycle Knowledge Test including 12 open-ended questions was used. “Incredible Journey” educational game provided from ProjectWET was employed to improve students’ knowledge level. Data were subjected to descriptive analysis. As a result of the study, it was concluded that 5th grade students showed the best change in understanding of water cycle. The development of students' knowledge of water cycle should be started at 5th grade and this may be done by integrating the water cycle educational game into the content of courses
Water cycle educational game secondary school students ProjectWET
Bu çalışmanın amacı; 5, 6, ve 7. sınıfta öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin su döngüsü ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisinin ve en iyi gelişimin hangi sınıf seviyesinde gerçekleştiğinin incelenmesidir. Çalışmada deneysel araştırma yöntemlerinden tek grup ön test son test basit deneysel tasarım kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini beşinci N:18 , altıncı N:16 ve yedinci N:17 sınıflarda öğrenim gören 51 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 12 açık uçlu sorudan oluşan Su Döngüsü Bilgi Testi kullanılmıştır. Öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmek amacıyla ProjectWET “İnanılmaz Yolculuk” eğitsel oyunundan yararlanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışmada su döngüsünü anlamada en fazla değişimi beşinci sınıf öğrencilerinin gösterdiği sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin su döngüsü ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesine beşinci sınıf seviyesinden itibaren başlanabileceği ve bunun ders içeriklerine entegre edilecek su döngüsü eğitsel oyunu ile yapılabileceği önerilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR