Eleştirel düşünme, bir problem hakkında karar vermeden önce, problemin iyi yorumlanması için var olan bilgilerin gözden geçirilip değerlendirilmesi sürecini içeren bir düşünme biçimidir. Hemşireler, sağlık bakım ortamlarında sıklıkla eleştirel düşünmelerini gerektiren karmaşık durumlarla karşı karşıya kalmaktadır. Bu nedenle hemşirelikte eleştirel düşünme hemşirelik eğitim, araştırma ve uygulamalarının temel parçası olarak kabul edilmektedir. Eleştirel düşünme becerisi eğitim yolu ile kazandırılabilir ve geliştirilebilir. Ancak eleştirel düşünme becerisinin karmaşık yapısı, bu becerinin tek bir öğretim yöntemi aracılığıyla kazandırılmasını zorlaştırmakta, farklı ve yeni yaklaşımların da kullanımını zorunlu kılmaktadır. Hemşirelik eğitiminde öğrencilere eleştirel düşünme becerilerini kazandırmak ve bu beceriyi geliştirmek amacıyla çeşitli öğretim yöntemleri denenmektedir.
Critical thinking is a way of thinking that includes the process of reviewing and evaluating existing information for a good interpretation of the problem before making a decision about a problem. Nurses in healthcare settings often face complex situations that require them to think critically. Therefore, critical thinking in nursing is accepted as a fundamental part of nursing education, research and practice. Critical thinking skills can be gained and developed through education. However, the complex nature of critical thinking skills makes it difficult to acquire this skill through a single teaching method and necessitates the use of different and new approaches. Various teaching methods are tried in nursing education to provide students with critical thinking skills and to develop these skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | August 25, 2022 |
Submission Date | April 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 2 |