Bu araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin mobil bağımlılık düzeyleri ile problem çözme becerilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipte olan araştırma Mart- Haziran 2019 tarihleri arasında İstanbul ilindeki bir üniversitenin hemşirelik öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 230 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, Tanıtıcı Bilgi Formu, Mobil Bağımlılık Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri ile araştırmacılar tarafından yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması 20.19±1.42, %80’i kadın, %34,3’ü ikinci sınıf öğrencisi ve %75,7’sinin gelir düzeyi gider düzeyine denktir. Mobil bağımlılık ölçeği toplam puan ortalaması ile tanımlayıcı özellikler karşılaştırıldığında cinsiyet, gelir durumu, telefon olmadan bir gün geçirme durumu, internet olmadan telefon kullanma durumu, telefon kullanmanın sorumluluklarına engel olduğunu düşünme, internet ve telefon çekmediği yerde kalma süresi arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu saptanmıştır (p<0.05). Problem çözme becerileri ölçeği toplam puan ortalaması ile tanımlayıcı özellikler karşılaştırıldığında; internet ve telefonun olmadığı yerde 4 saatten fazla kalanların, 4 saatten az kalanlara kıyasla problem çözme becerileri ölçeğinden yüksek puan aldıkları aralarındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür (p<0.05). Problem çözme becerilerinin mobil bağımlılık düzeyini ne şekilde yordadığını ortaya koymak için yapılan basit regresyon analizinde, problem çözme becerisi ile mobil bağımlılık düzeyi arasında anlamlı ancak zayıf bir ilişki olduğu gözlenmiştir (R=0,075, R2=0,006, F=12,99, P<,05). Bu çalışmada cinsiyeti kadın olan, gelir durumu düşük, telefon ve interneti daha fazla kullanan öğrencilerin mobil bağımlılık düzeyinin daha fazla olduğu sonucuna varılmıştır.
Araştırmaya katılan tüm katılımcılara ve desteklerinden dolayı Eda Nur Gümüş, Dilara ULUMAN, Sema DOĞAN ve Yağmur BÜLBÜL'e teşekkür ederiz.
This study aimed to evaluate the mobile addiction levels and problem-solving skills of nursing students. This descriptive study was conducted with nursing students of a university in Istanbul between March and June 2019. The sample of the study consisted of 230 students. The data were collected by the researchers using the Introductory Information Form, the Mobile Addiction Scale and the Problem Solving Inventory, using face-to-face interview method. The mean age of the participants was 20.19±1.42, 80% were female, 34.3% were second-year students, and 75.7% of them had an income level equal to their expenditure level. When the total mean score of the mobile addiction scale was compared with the descriptive characteristics, it was found that there was a statistically significant difference between sex, income status, spending a day without a phone, using a phone without internet, thinking that using a phone was an obstacle to one's responsibilities, staying on the internet and without using a phone (p<0.05). When the total mean score of the problem-solving skills scale was compared with the descriptive features; It was seen that those who stayed longer than 4 hours in a place without internet and phone got higher scores from the problem-solving skills scale compared to those who stayed less than 4 hours (p<0.05). In the simple regression analysis carried out to reveal how problem-solving skills predict mobile addiction level, it was observed that there was a significant but weak relationship between problem-solving skills and mobile addiction level (R=0.075, R2=0.006, F=12.99, P<,05). In this study, it was concluded that students who are female, have a low income, and use the phone and internet more often have a higher level of mobile addiction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 11, 2023 |
Publication Date | August 23, 2023 |
Submission Date | October 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 2 |