Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin ağrı yönetimi konusunda bilgi ve tutumlarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı türde yapılmıştır. İstanbul'da bir vakıf üniversitesinin ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 129 hemşirelik öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler Öğrenci Tanıtım Formu, Hemşirenin Ağrı ile ilgili Bilgi ve Tutum Anketi (KASRP-N) kullanılarak toplanmış ve yüzde, ortalama, Kruskal Wall, Mann-Whitney U testi, ve Thamne’s T2 testleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin KASRP-N ölçeğinden aldıkları ortalama puan 13,48±3,60 olup; ölçek sorularının doğru cevaplanma oranı %34,5 ile zayıf düzeyde olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin sınıfı, daha önce herhangi bir derste ağrı yönetimi konusunda eğitim alması, en sık yaşanılan ağrı tipi değişkenleri ile KASRP-N toplam ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (p<0,05). Öğrencilerin ağrı yönetimi konusunda yeterli bilgiye ve olumlu bir tutuma sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Lisans hemşirelik müfredatında kanıta dayalı bilgilerle yapılandırılmış ve standartlaştırılmış ağrı yönetimi eğitimine daha fazla yer verilmesinin yanı sıra farklı öğretim yöntemlerinin kullanılması önerilebilir
yok
This descriptive study was conducted to determine nursing students' knowledge and attitudes regarding pain management. 129 nursing students who were enrolled in the second, third, and fourth grades at a foundation university in Istanbul made up the study's sample. Data were collected using the Student Information Form and the The Knowledge and Attitudes Survey Regarding Pain - Nurse (KASRP-N) and evaluated using percentage, mean, Kruskal-Wall, Mann-Whitney U test, and Thamne's T2 tests. The mean score of the students on the KASRP-N scale was 13.48±3.60 and the rate of correct responses to the scale questions was evaluated as poor with 34.5%. It was found that there was a significant difference between the KASRP-N total scale scores and the variables of the grade, receiving training on pain management in any course before, and the most common type of pain experienced (p<0.05). It was determined that the students did not have sufficient knowledge and a positive attitude about pain management. It may be recommended to include more structured and standardised pain management education with evidence-based information in the undergraduate nursing curriculum and to use different teaching methods.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 3, 2024 |
Publication Date | May 3, 2024 |
Submission Date | January 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 1 |