Methanol is one of the promising alternative fuels for spark-ignition engines. It has a high octane number, increasing the octane number of gasoline that influence engine setting parameters. Ignition timing and injection duration are two engine setting parameters that influence the combustion process and emission of spark-ignition engine, which are therefore fascinating to be studied. The main objective of this work was to improve the performance of gasoline-methanol blends in a spark-ignition engine, which was carried out by optimization of engine operational parameters, which were ignition timing and injection duration. Performance parameters measured in this study were engine torque, power, and specific fuel consumption. An emission parameter such as carbon dioxide, carbon monoxide, and unburnt hydrocarbons was measured to evaluate the combustion process. Test results were analyzed by comparing performance and emission parameters of the engine on its standard and optimized settings. The result obtained that optimized ignition timing and injection duration sets products in an increase in engine torque and power, which are up to 12.99% and 1.72%, respectively, and 7.29% decrease in specific fuel consumption than engine with standard-setting using the same fuel blend. In addition, there was a decrease of carbon monoxide in exhaust emission, and unburnt hydrocarbon was slightly increased.
Thanks to Research Team in LEMIGAS, University of Indonesia, and IPB University Thanks to FCE'21 Committee
Metanol, kıvılcım ateşlemeli motorlar için gelecek vaat eden alternatif yakıtlardan biridir. Motor ayar parametrelerini etkileyen oktan sayısını artıran yüksek oktan sayısına sahiptir. Ateşleme zamanlaması ve enjeksiyon süresi, yanma sürecini ve kıvılcım ateşlemeli motorun emisyonunu etkileyen iki motor ayarı parametresidir ve bu nedenle üzerinde çalışılması büyüleyici. Bu çalışmanın temel amacı, ateşleme zamanlaması ve enjeksiyon süresi gibi motor çalışma parametrelerinin optimizasyonu ile gerçekleştirilen kıvılcım ateşlemeli bir motorda benzin-metanol karışımlarının performansını artırmaktı. Bu çalışmada ölçülen performans parametreleri motor torku, güç ve spesifik yakıt tüketimiydi. Yanma sürecini değerlendirmek için karbon dioksit, karbon monoksit ve yanmamış hidrokarbonlar gibi bir emisyon parametresi ölçüldü. Test sonuçları, standart ve optimize edilmiş ayarlarında motorun performans ve emisyon parametreleri karşılaştırılarak analiz edildi. Optimize edilmiş ateşleme zamanlaması ve enjeksiyon süresinin, ürünleri sırasıyla% 12.99 ve% 1.72'ye varan motor torku ve gücünde bir artışa ve aynı şeyi kullanan standart ayarlı motora göre özgül yakıt tüketiminde% 7.29 azalmaya neden olduğu elde edildi. yakıt karışımı. Ayrıca egzoz emisyonunda karbon monoksit azaldı ve yanmamış hidrokarbon biraz arttı.
benzin ateşleme zamanlaması enjeksiyon süresi metanol karışımları kıvılcım ateşlemeli motor
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 1 |