BibTex RIS Kaynak Göster

Amerika Birleşik Devletleri’nde Çocuk Müzeleri: Miami Çocuk Müzesi Örneği

Yıl 2013, Cilt: 19 Sayı: 74, 225 - 240, 01.08.2013

Öz

Öncelikle çocukların gelişimini temel alan, oyun ve keşfetme yoluyla öğrenmeye öncelik
tanıyan; çocukların yaşadıkları çevreye, parçası oldukları dünyaya tanıklık etmelerini sağlayacak bilgi
ve materyalleri araştıran, inceleyen ve bunları kuşaklararası bir anlayışla çocukların, gençlerin ve
yetişkinlerin eğitimi amacıyla teknolojiden faydalanarak sergileyen ve bu sergilerle ilgili etkinlikler
oluşturan çocuk müzelerinin sayısı dünyada son 30 yılda hızla artmıştır. Doğa tarihi, sanat, tarih ve
arkeoloji konularını etkileşimli sergiler yoluyla ziyaretçilere aktaran bu yeni nesil müzeler, “nesneden
çok, kişi için müze oluşturmak” fikrinin benimsenmesine de katkı sağlamıştır. Kişi için oluşturulan bu
yeni müzeler, çocuklara zengin öğrenme ortamları sunmak, etkileşimli sergiler ve öğretim programları
tasarlamak, oyun yoluyla öğrenmeye öncelik vermek, hayal gücünü geliştirici ve yaratıcı etkinliklere ağırlık vermek, çocukların keşfetme güdülerini artırmak, sergileri aile etkileşimini ve kuşaklararası
işbirliğini geliştirecek içerikler hazırlamak ve çok kültürlülük – kültürel çeşitlilik temalarını çocuklarda
farklı kültürlere ilişkin olumlu tutumlar geliştirmek amacıyla varlıklarını sürdürmektedir. Bu çalışma
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki çocuk müzelerini kuruluş felsefeleri, tarihçeleri, tanımları, görev ve
amaçları, sürekli ve geçici sergileri, müze atölyeleri ve sosyal programlarıyla tanıtmaktadır. Araştırmacı
tarafından Miami Çocuk Müzesi’nde gerçekleştirilen araştırma sonuçları da çalışmaya eklenmiştir.

Kaynakça

  • Association of Children’s Museums (ACM) (2009). Annual Report 2009. Çevrimiçi: http://www.childrensmuseums.org/index.php/annual-report.html adresinden 28.01.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Barab, S. A., ve Kirshner, D. (2001). Rethinking methodology in the learning sciences.
  • Journal of the Learning Sciences, 10, 5-15. Bingmann, M., Grove, T. ve Johnson, A. (2009). Families and More: Intergenerational
  • Learning. The Museum Educator’s Manual: Educators Share Successfull Technique. AltaMira Press. Caulton, T. (1998). Hands-on Exhibitions: Managing Interactive Museums and Science
  • Exhibits. UK: Routledge Press. Cleaver, J. (1992). Doing Children’s Museums: a Guide to 265 Hands-on Museums. USA:
  • Williamson Publishing. Diminicho, E. (2004). Europens Children’s Museum: A Quest for Identity. Yayımlanmamış
  • Yüksek Lisans Tezi. Milano: Universita Commerciale Luigi Bocconi. Gingsburg, K.,R. (2007). The Importance of Play to Promoting Healthy Child Development and Maintaining Strong Parent – Child Bonds. American Academic of Pediatrics. Çevrimiçi: http:// www.aap.org/pressroom/playFINAL.pdf adresinden 26.01.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Jenny, J. (2011). National Children’s Museum Design Playful, Not Patronizing. Civil
  • Engineering, September. Lord, G., D. (1999). The Power of Cultural Tourism. Çevrimiçi: downs1/Artcl_PowerCulturalTourism-GL.pdf http://torc.linkbc.ca/torc/ adresinden 28.01.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Mayfield, I. M. (2005). Children’s Museums: purposes, practices and play? Early Child and Development Care, Vol:175, No.2, 179-192.
  • Norris, J. (2009). Children’s Museums: An American Guidebook, Second Edition. McFarland
  • & Company, Inc., Publishers. Spencer, H., A., D. (2002). Supercharging the cultural engine: Advanced Media in Museums and Cultural Institutions. LORD Cultural Sources Planning & Management Inc.
  • Çevrimiçi:www.lordcultura.com/Media/Artcl_SuperchargingCulturalEngine-HS.pdf adresinden 01.2012 tarihinde erişilmiştir.

CHILDREN’S MUSEUM IN UNITED STATES OF AMERICA: THE INSTANCE OF MIAMI CHILDREN’S MUSEUM

Yıl 2013, Cilt: 19 Sayı: 74, 225 - 240, 01.08.2013

Öz

The number of children’s museums, where are places that encourage curiosity and sitimulate learning
while bringing families and children together in a new kind of town square where play inspires life
long learning, have increased rapidly in the last 30 years. Children’s museums are primarily based on
the development of children, give priority to learning through play and discovery through technology,
hands-on exhibits and interactive museum activities related to museum’ exhibitions. These new age
museums, where visitors could find interactive exhibitions through natural history, history, archeology
and arts are established for individuals rather than the objects and contributed the idea of contemporary
museums. These new museums which are established for individuals provide rich learning environments
develop interactive exhibitions and learning programmes, encourage children to explore through
games and play, support the activities which develop creativity and imagination abilities of children,
improve the motivaion of exploring, prepare contents which can develop intergenerational family interaction
and co-operation and motivate children to develop positive attitutes about different cultures and
cultural diversity. This study focuses on children’s museums in the United States of America and their
organizational structures, philosophies, historical backgrounds, descriptions, missions and objectives
which are related to museums’ permanent and temporary exhibitions and several were also included in
the study.

Kaynakça

  • Association of Children’s Museums (ACM) (2009). Annual Report 2009. Çevrimiçi: http://www.childrensmuseums.org/index.php/annual-report.html adresinden 28.01.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Barab, S. A., ve Kirshner, D. (2001). Rethinking methodology in the learning sciences.
  • Journal of the Learning Sciences, 10, 5-15. Bingmann, M., Grove, T. ve Johnson, A. (2009). Families and More: Intergenerational
  • Learning. The Museum Educator’s Manual: Educators Share Successfull Technique. AltaMira Press. Caulton, T. (1998). Hands-on Exhibitions: Managing Interactive Museums and Science
  • Exhibits. UK: Routledge Press. Cleaver, J. (1992). Doing Children’s Museums: a Guide to 265 Hands-on Museums. USA:
  • Williamson Publishing. Diminicho, E. (2004). Europens Children’s Museum: A Quest for Identity. Yayımlanmamış
  • Yüksek Lisans Tezi. Milano: Universita Commerciale Luigi Bocconi. Gingsburg, K.,R. (2007). The Importance of Play to Promoting Healthy Child Development and Maintaining Strong Parent – Child Bonds. American Academic of Pediatrics. Çevrimiçi: http:// www.aap.org/pressroom/playFINAL.pdf adresinden 26.01.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Jenny, J. (2011). National Children’s Museum Design Playful, Not Patronizing. Civil
  • Engineering, September. Lord, G., D. (1999). The Power of Cultural Tourism. Çevrimiçi: downs1/Artcl_PowerCulturalTourism-GL.pdf http://torc.linkbc.ca/torc/ adresinden 28.01.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Mayfield, I. M. (2005). Children’s Museums: purposes, practices and play? Early Child and Development Care, Vol:175, No.2, 179-192.
  • Norris, J. (2009). Children’s Museums: An American Guidebook, Second Edition. McFarland
  • & Company, Inc., Publishers. Spencer, H., A., D. (2002). Supercharging the cultural engine: Advanced Media in Museums and Cultural Institutions. LORD Cultural Sources Planning & Management Inc.
  • Çevrimiçi:www.lordcultura.com/Media/Artcl_SuperchargingCulturalEngine-HS.pdf adresinden 01.2012 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA67EV79HE
Bölüm Araştırma Makaleleri - Research Articles
Yazarlar

Ceren Karadeniz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 19 Sayı: 74

Kaynak Göster

APA Karadeniz, C. (2013). Amerika Birleşik Devletleri’nde Çocuk Müzeleri: Miami Çocuk Müzesi Örneği. Folklor/Edebiyat, 19(74), 225-240.

Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:

TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.

Alan Editörleri/ Field Editörs

Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)