Günümüzde İspanyol Çocuk ve Gençlik Edebiyatı, farklı özellik ve beklentilere
sahip olduğu bilinen bir kitleye hitap eden ve ayrı bir edebiyat dalı olarak kabul
gören bir konumdadır. Bu edebiyat dalının birincil işlevi olarak bilinen eğitim
kaygısı, yerini, temeli 60’lı yıllarda atılmaya başlanan yeni yaklaşımlara bırakır.
Çocuk ve Gençlik Edebiyatında, İspanya’da 2000’li yıllarda görülen iki temel
eğilimden biri, gerçekötesi; diğeri ise, gerçek kavramını konu alır. Gerçekötesini
konu alan eserlerde hayalgücünde sınır tanımayan ‘fantastik’ kurgulara yer verilir
ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle bilimkurgu ile yaratılan gelecek dünyalar konu
alınır. Gerçek kavramını öne çıkaran eserlerde ise idealize edilen mutlu dünyalar,
yerlerini zorlukları olan gerçek dünyalara bırakır. Hayatın zorlukları, savaşlar,
hastalıklar ve çaresizlikler gibi konular önem kazanır ve eserlerde çelişkileriyle,
zorluklarıyla, anlamsızlıklarıyla gerçek dünyayı anlatma arayışına girilir. “Çağdaş
İspanyol Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Bugünü Sorguluyor” başlıklı bu çalışmada,
çağdaş eserler arasından seçilen üç örnek eser ile dünya ve yaşamla ilgili gerçeklerin
yansımasında yakalanan şeffaflığa dikkat çekmek istedik. Günümüz eserlerinde
gerçekleri yansıtan bir çok farklı kavramla karşılaşıyoruz. Bu çalışmada çarpıcılığı ile
öne çıkan üç eser incelendi. Bu eserlerden ilki, savaşı konu eden “Bağdat Postacısı”
(“El Cartero de Bagdad”) 1; ikincisi, farklılıklardan doğan fikir ayrılıklarına bir
çözüm önerisi niteliğinde bir eser olan “Diğerleri (Gizli Örgüt)” (“Los O.T.R.O.S.
(Sociedad Secreta)”) 2; üçüncü ise günümüz toplumunda kendini tüketim
kültürüne kurban etmiş insanları konu alan “Tüyler Ürpertici Korku Fabrikası” (“La
Formidable Fábrica del Miedo”) 3 oldu.
İspanya Edebiyat Çağdaş İspanyol Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Gerçekçilik
Nowadays, Spanish Literature for Children and Youth appeals to a population
known to have various characteristics and expectations, and it is recognized as a
different branch of literature. Educational concern known as the primary function
of this branch of literature started to turn into new approaches in the 60s. One of the
two fundamental trends in terms of Literature for Children and Youth in Spain in
2000s is surrealism and the other one is the concept of reality. In surrealist literary
works, there are ‘fantastic’ fictions which base on unlimited imagination and
futuristic worlds that are created through science-fiction influenced by technological
developments. In realist literary works, idealized happy worlds are replaced by
challenging real worlds. Topics such as difficulties of life, wars, diseases, desperation
and etc. comes into prominence and the real world is sought to be narrated together
with all conflicts, difficulties and meaninglessness thereof. In this study titled
“Contemporary Spanish Literature for Children is Questioning Today”, we tried to
draw attention to the transparency of the reflection of reality regarding the world
and life through three literary works that are selected from contemporary literature.
We see many different concepts that reflect reality in the contemporary literature.
In this study, outstanding three literary works are reviewed as in the followings:
the first literary work is “Postman of Bagdad” (El Cartero de Bagdad)1 on war; the
second is “The Others (Secret Society)” (“Los O.T.R.O.S. (Sociedad Secreta)”)2 as a
solution proposal to the conflicts of opinions that arise from differences; the third
is “Formidable Fear Factory” (Formidable Fábrica del Miedo”)3 on people who
sacrifice themselves to the culture of consumption in today’s society.
Spain Literature Spanish Children’s and Youth Literature Realism
Diğer ID | JA66ZP43MR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri - Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 18 Sayı: 69 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)