19. yüzyılda Osmanlı Devleti’ni modernleştirmek için yapılan yenilikler özellikle
Osmanlı kadınının hayatında önemli gelişmeleri de beraberinde getirmiştir.
Dönemin aydınları yazılarında Osmanlı’nın geri kalmışlığına çözüm yolu
olarak eğitimli bir nesil yetiştirmeyi tartışmaktaydı. Genel kabul gören görüş;
aile kurumunun temeli olan ve çocuk yetiştiren kadının, eğitimli ve kültürlü
olmasının topluma fayda sağlayacağıydı. Bu fikirden hareketle 1860’ların
sonlarından itibaren kadınlara ve çocuklara yönelik müstakil gazeteler yayımlanmaya
başladı. 1875’te yayımlanmaya başlayan Âyîne hem kadınlara hem
de çocuklara yönelik bir dergi olması açısından ayrı bir yere sahiptir. Derginin
hedef kitlesi Müslüman kadınlar ve çocuklar olmasından dolayı yayımlanan
yazılarda kadının eğitimi, vazifeleri, aile ilişkileri, çocuk terbiyesi ve çocuk
eğitimine yer verilmiştir.Bu çalışmada Âyîne’de yer alan yazılar içeriklerine
göre sınıflandırılarak dönemin kadın algısı ve toplumda kadının konumu, çocuk
terbiyesi, çocuklara kazandırılmak istenen ahlâki değerler ve bu amaçla izlenilen yöntemler incelenmiştir. Ayrıca Avrupa’nın etkisiyle toplumda özellikle
kadınların hayatında görülen değişim ve gündelik hayata dair bilgilere
dergide yayımlanan yazılar ve okuyucu mektupları ışığında yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 24 Issue: 95 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)