Çalışmada, ortaokul öğrencilerinin sosyal medyayı eğitsel amaçlı kullanım durumlarının ve sosyal
medyaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin
Sosyal medyayı eğitim amaçlı kullanmaları onlara çok zengin bir eğitim ortamı sağlarken, küreselleşen
dünyada hızla değişen yenilikler hakkında da bilgi sahibi olmalarına neden olacaktır. Araştırmada,
ilişkisel tarama modeli kullanılmış ve 2017-2018 öğretim yılında Sivas da öğrenim gören ve seçkisiz
örneklem yöntemi ile belirlenen 388 ortaokul öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama
aracı olarak, “Sosyal medya eğitsel kullanım ölçeği” ve “Sosyal medya tutum ölçeği” kullanılmıştır.
Elde edilen veriler ANOVA ve çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda,
ortaokul öğrencilerinin, sosyal medyayı eğitsel amaçlı kullanmalarına yönelik puanın, orta düzeyde
olduğu, cinsiyete göre anlamlı bir farkın olmadığı; Sosyal medyaya yönelik tutum puanlarına
bakıldığında ise erkek öğrencilerin puanları olumlu yönde iken kız öğrencilerin puanlarının olumsuz
yönde olduğu ve cinsiyete göre, erkek öğrencilerin lehine anlamlı bir farkın olduğu; Öğrencilerin
sosyal medyaya yönelik tutumları, evde internete sahip olma durumları ve internet kullanma sürelerinin,
sosyal medyayı eğitim amaçlı kullanmalarına ilişkin toplam varyansın %8,6’sını açıkladığı sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)