Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Ve Öğretmen Adaylarının Mobil Eğitim Uygulamalarına Yönelik Tutumları

Year 2019, Volume: 25 Issue: 97, 105 - 115, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.930

Abstract

Mobil eğitim uygulamalarının en temel bileşenleri olan öğrenci ve akademisyenlerin tutumları çok fazla
önem arz etmektedir. Bu teknolojileri hem akademik başarılarının artırılmasında, hem de öğrenme ve
öğretme etkinliklerinde çok etkili olacağı belirlenmiştir. Bir diğer açıdan tutumlara bakıldığında ise
öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının tutumlarına yönelik çok önemli sonuçlar elde edilmiştir.
Öğretmenlerin ve Öğretmen adaylarının çağımızın en önemli teknolojilerinden olan akıllı mobil
cihazlara karşı geliştirilmiş olan olumlu tutumu ve bu akıllı cihazları hayatlarının hemen hemen her
bölümünde kullanıyor olmaları, akıllı mobil cihazlara yüklenecek olan eğitim uygulamalarına karşı
tutumlarına da etki ettiği görülmektedir.. Araştırma sorularına yanıt aramak üzere, çalışma “nicel
araştırma yöntemiyle” tasarlanıp “betimsel araştırma deseni” ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin ve
öğretmen adaylarının mobil eğitim uygulamaları hakkındaki görüşlerinin ne olduğu ve bu görüşler
arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının akıllı ve aynı zamanda taşınabilir olan bu cihazlarına karşı göstermiş oldukları olumlu
tutumun çok önemli olduğu düşünülmektedir. Bunun en büyük nedeni gelişen ve değişen teknolojiyi
etkili kullanabilen öğretmen ve öğretmen adayının işlerindeki başarısını artıracaktır.

References

  • Asandului, L., & Ceobanu, C. (2008). E-learning in Romanian Higher Education: A study case. Turkish Online Journal of Distance Education, 9(3).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S. S. (2011). Türk eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4.
  • Demir, K., & Akpınar, E. (2016). Mobil öğrenmeye yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(1).
  • Duran, N., Önal, A. & Kurtuluş, C. (2006). E-öğrenme ve kuramsal eğitimde yeni yaklaşım öğrenim yönetim sistemleri. Akademik Bilişim Bildirileri Kitabı, 97-10.
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. ve Işıklar, Ş. (2011). 3Gteknolojisi ile geliştirilmiş m-öğrenme ortamları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Harris, P. (2001). Goin’mobile; learning circuits. Retrieved July, 2, 2007.
  • Menzi, N., Nezih, Ö., & Çalışkan, E. (2012). Mobil teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik akademisyen görüşlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1).
  • Sağır, F., & Göksu, H. (2014) Öğretmen Adaylarının Mobil Eğitim Uygulamalarına Yönelik Tutumları. K.K.T.C Örneği, Uluslararası Eğitim Yönetim Formu Bildiri Kitabı, 44-50
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Traxler, J. (2005). Defining mobile learning. In IADIS International Conference Mobile Learning (pp. 261-266).
  • Traxler, J. (2007). Defining, Discussing and Evaluating Mobile Learning: The moving finger writes and having writ.... The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 8(2).
  • Trifonova, A. (2003). Mobile learning-review of the literature. University of Trento.
Year 2019, Volume: 25 Issue: 97, 105 - 115, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.930

Abstract

References

  • Asandului, L., & Ceobanu, C. (2008). E-learning in Romanian Higher Education: A study case. Turkish Online Journal of Distance Education, 9(3).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S. S. (2011). Türk eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4.
  • Demir, K., & Akpınar, E. (2016). Mobil öğrenmeye yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(1).
  • Duran, N., Önal, A. & Kurtuluş, C. (2006). E-öğrenme ve kuramsal eğitimde yeni yaklaşım öğrenim yönetim sistemleri. Akademik Bilişim Bildirileri Kitabı, 97-10.
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. ve Işıklar, Ş. (2011). 3Gteknolojisi ile geliştirilmiş m-öğrenme ortamları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Harris, P. (2001). Goin’mobile; learning circuits. Retrieved July, 2, 2007.
  • Menzi, N., Nezih, Ö., & Çalışkan, E. (2012). Mobil teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik akademisyen görüşlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1).
  • Sağır, F., & Göksu, H. (2014) Öğretmen Adaylarının Mobil Eğitim Uygulamalarına Yönelik Tutumları. K.K.T.C Örneği, Uluslararası Eğitim Yönetim Formu Bildiri Kitabı, 44-50
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Traxler, J. (2005). Defining mobile learning. In IADIS International Conference Mobile Learning (pp. 261-266).
  • Traxler, J. (2007). Defining, Discussing and Evaluating Mobile Learning: The moving finger writes and having writ.... The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 8(2).
  • Trifonova, A. (2003). Mobile learning-review of the literature. University of Trento.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Folklore
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Göksu This is me

Sevilay Atmaca

Publication Date September 20, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 25 Issue: 97

Cite

APA Göksu, H., & Atmaca, S. (2019). Öğretmenlerin Ve Öğretmen Adaylarının Mobil Eğitim Uygulamalarına Yönelik Tutumları. Folklor/Edebiyat, 25(97), 105-115. https://doi.org/10.22559/folklor.930

Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:

TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.

Alan Editörleri/ Field Editörs

Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)