Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Ve Öğretmen Adaylarının Mobil Eğitim Uygulamalarına Yönelik Tutumları

Year 2019, Volume: 25 Issue: 97, 105 - 115, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.930

Abstract

Mobil eğitim uygulamalarının en temel bileşenleri olan öğrenci ve akademisyenlerin tutumları çok fazla
önem arz etmektedir. Bu teknolojileri hem akademik başarılarının artırılmasında, hem de öğrenme ve
öğretme etkinliklerinde çok etkili olacağı belirlenmiştir. Bir diğer açıdan tutumlara bakıldığında ise
öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının tutumlarına yönelik çok önemli sonuçlar elde edilmiştir.
Öğretmenlerin ve Öğretmen adaylarının çağımızın en önemli teknolojilerinden olan akıllı mobil
cihazlara karşı geliştirilmiş olan olumlu tutumu ve bu akıllı cihazları hayatlarının hemen hemen her
bölümünde kullanıyor olmaları, akıllı mobil cihazlara yüklenecek olan eğitim uygulamalarına karşı
tutumlarına da etki ettiği görülmektedir.. Araştırma sorularına yanıt aramak üzere, çalışma “nicel
araştırma yöntemiyle” tasarlanıp “betimsel araştırma deseni” ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin ve
öğretmen adaylarının mobil eğitim uygulamaları hakkındaki görüşlerinin ne olduğu ve bu görüşler
arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının akıllı ve aynı zamanda taşınabilir olan bu cihazlarına karşı göstermiş oldukları olumlu
tutumun çok önemli olduğu düşünülmektedir. Bunun en büyük nedeni gelişen ve değişen teknolojiyi
etkili kullanabilen öğretmen ve öğretmen adayının işlerindeki başarısını artıracaktır.

References

  • Asandului, L., & Ceobanu, C. (2008). E-learning in Romanian Higher Education: A study case. Turkish Online Journal of Distance Education, 9(3).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S. S. (2011). Türk eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4.
  • Demir, K., & Akpınar, E. (2016). Mobil öğrenmeye yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(1).
  • Duran, N., Önal, A. & Kurtuluş, C. (2006). E-öğrenme ve kuramsal eğitimde yeni yaklaşım öğrenim yönetim sistemleri. Akademik Bilişim Bildirileri Kitabı, 97-10.
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. ve Işıklar, Ş. (2011). 3Gteknolojisi ile geliştirilmiş m-öğrenme ortamları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Harris, P. (2001). Goin’mobile; learning circuits. Retrieved July, 2, 2007.
  • Menzi, N., Nezih, Ö., & Çalışkan, E. (2012). Mobil teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik akademisyen görüşlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1).
  • Sağır, F., & Göksu, H. (2014) Öğretmen Adaylarının Mobil Eğitim Uygulamalarına Yönelik Tutumları. K.K.T.C Örneği, Uluslararası Eğitim Yönetim Formu Bildiri Kitabı, 44-50
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Traxler, J. (2005). Defining mobile learning. In IADIS International Conference Mobile Learning (pp. 261-266).
  • Traxler, J. (2007). Defining, Discussing and Evaluating Mobile Learning: The moving finger writes and having writ.... The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 8(2).
  • Trifonova, A. (2003). Mobile learning-review of the literature. University of Trento.
Year 2019, Volume: 25 Issue: 97, 105 - 115, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.930

Abstract

References

  • Asandului, L., & Ceobanu, C. (2008). E-learning in Romanian Higher Education: A study case. Turkish Online Journal of Distance Education, 9(3).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S. S. (2011). Türk eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4.
  • Demir, K., & Akpınar, E. (2016). Mobil öğrenmeye yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(1).
  • Duran, N., Önal, A. & Kurtuluş, C. (2006). E-öğrenme ve kuramsal eğitimde yeni yaklaşım öğrenim yönetim sistemleri. Akademik Bilişim Bildirileri Kitabı, 97-10.
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. ve Işıklar, Ş. (2011). 3Gteknolojisi ile geliştirilmiş m-öğrenme ortamları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Harris, P. (2001). Goin’mobile; learning circuits. Retrieved July, 2, 2007.
  • Menzi, N., Nezih, Ö., & Çalışkan, E. (2012). Mobil teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik akademisyen görüşlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1).
  • Sağır, F., & Göksu, H. (2014) Öğretmen Adaylarının Mobil Eğitim Uygulamalarına Yönelik Tutumları. K.K.T.C Örneği, Uluslararası Eğitim Yönetim Formu Bildiri Kitabı, 44-50
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Traxler, J. (2005). Defining mobile learning. In IADIS International Conference Mobile Learning (pp. 261-266).
  • Traxler, J. (2007). Defining, Discussing and Evaluating Mobile Learning: The moving finger writes and having writ.... The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 8(2).
  • Trifonova, A. (2003). Mobile learning-review of the literature. University of Trento.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Folklore
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Göksu This is me

Sevilay Atmaca

Publication Date September 20, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 25 Issue: 97

Cite

APA Göksu, H., & Atmaca, S. (2019). Öğretmenlerin Ve Öğretmen Adaylarının Mobil Eğitim Uygulamalarına Yönelik Tutumları. Folklor/Edebiyat, 25(97), 105-115. https://doi.org/10.22559/folklor.930

Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.

Field EdItors

Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)