Mobil eğitim uygulamalarının en temel bileşenleri olan öğrenci ve akademisyenlerin tutumları çok fazla
önem arz etmektedir. Bu teknolojileri hem akademik başarılarının artırılmasında, hem de öğrenme ve
öğretme etkinliklerinde çok etkili olacağı belirlenmiştir. Bir diğer açıdan tutumlara bakıldığında ise
öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının tutumlarına yönelik çok önemli sonuçlar elde edilmiştir.
Öğretmenlerin ve Öğretmen adaylarının çağımızın en önemli teknolojilerinden olan akıllı mobil
cihazlara karşı geliştirilmiş olan olumlu tutumu ve bu akıllı cihazları hayatlarının hemen hemen her
bölümünde kullanıyor olmaları, akıllı mobil cihazlara yüklenecek olan eğitim uygulamalarına karşı
tutumlarına da etki ettiği görülmektedir.. Araştırma sorularına yanıt aramak üzere, çalışma “nicel
araştırma yöntemiyle” tasarlanıp “betimsel araştırma deseni” ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin ve
öğretmen adaylarının mobil eğitim uygulamaları hakkındaki görüşlerinin ne olduğu ve bu görüşler
arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının akıllı ve aynı zamanda taşınabilir olan bu cihazlarına karşı göstermiş oldukları olumlu
tutumun çok önemli olduğu düşünülmektedir. Bunun en büyük nedeni gelişen ve değişen teknolojiyi
etkili kullanabilen öğretmen ve öğretmen adayının işlerindeki başarısını artıracaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)