Bu araştırmanın amacı; İlköğretim okullarında görev yapan branş öğretmenlerinin velileri ile iletişim
araçlarının kullanım düzeyinin ve bakım düzeyinin belirlenmesidir. Çalışmanın evreni, 2018 öğretim
yılında Lefkoşa'daki 6 ilkokul ve bu okullarda çalışan 68 şube (kalıcı ve sözleşmeli) oluşturmaktadır.
Çalışmadaki tüm çalışma evrenine ulaşılmıştır.Toplamda 67 kişi değerlendirilmiştir. Yapılan bu
araştırmada anket modeli kullanılmıştır. "İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Ebeveynler ile İletişim Kurma
Yolları" ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır ve ölçek 5’li Likert tipi olup 2010 yılında Coşkun
tarafından geliştirilmişitr.. Bu çalışmada ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, "yaş, cinsiyet,
branş, görev türü, eğitim durumu, mesleki kıdem ve iletişim kursu" değişkenlerinden oluşan kişisel bilgi
formu ve ikinci bölümde önem derecesini ve gerçekleşmeyi ölçmeyi amaçlayan 47 davranış bulunmaktadır.
The purpose of this research; to determine the level of care and realization of the use of the means of
communication with the parents of the branch teachers working in primary schools. The universe of work
consists of 6 primary schools in Nicosia in 2018 academic year and 68 branches (permanent and
contracted) working in these schools. Since all of the study universe in the study has been reached, no
sample has been taken. 67 people were evaluated. The survey model was used in the study. "Elementary
School Teachers’ Ways to Communicate with Parents Scale Form" which is five point likert scale and
developed by Coşkun in 2010 was used as data collection tool. In this study, the scale consists of two parts.
In the first part, personal information form consisting of variables of "age, gender, branch, type of duty,
education status, vocational seniority and communication course" and in the second part there are 47
behaviors aiming to measure the degree of importance and realization of the way teachers use to
communicate with the parents.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)