Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Velilerle İletişim Kurma Yöntemlerinin Kullanımının Gerçekleştirilmesi

Year 2019, Volume: 25 Issue: 97, 230 - 262, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.940

Abstract

Bu araştırmanın amacı; İlköğretim okullarında görev yapan branş öğretmenlerinin velileri ile iletişim
araçlarının kullanım düzeyinin ve bakım düzeyinin belirlenmesidir. Çalışmanın evreni, 2018 öğretim
yılında Lefkoşa'daki 6 ilkokul ve bu okullarda çalışan 68 şube (kalıcı ve sözleşmeli) oluşturmaktadır.
Çalışmadaki tüm çalışma evrenine ulaşılmıştır.Toplamda 67 kişi değerlendirilmiştir. Yapılan bu
araştırmada anket modeli kullanılmıştır. "İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Ebeveynler ile İletişim Kurma
Yolları" ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır ve ölçek 5’li Likert tipi olup 2010 yılında Coşkun
tarafından geliştirilmişitr.. Bu çalışmada ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, "yaş, cinsiyet,
branş, görev türü, eğitim durumu, mesleki kıdem ve iletişim kursu" değişkenlerinden oluşan kişisel bilgi
formu ve ikinci bölümde önem derecesini ve gerçekleşmeyi ölçmeyi amaçlayan 47 davranış bulunmaktadır. 

References

  • Aydın, A. (2010), “ Sınıf Yönetimi”. Ankara: PegemA yayıncılık, 2010.
  • Bayındır, Berkan.“ Okul-Aile İletişimde Ev Ziyareti”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Başar, H. (2006), Sınıf Yönetimi.Ankara: Anı Yayıncılık:Ankara.
  • Can, B. (2009), “İlköğretim Programının Uygulanması Sürecine Velilerin Katılımları ve Okula ilişkin Tutumları”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Coşkun, S. (2010), “İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenlerinin Velilerle iletişim Kurma Yolları”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Doğan, İ. (2004), Toplum ve Eğitim Sorunları Üzerinde Felsefi ve Sosyolojik Tahliller. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Doğru, Ç.T. (2005), “Okul Öğretmen Aile İşbirliğinin Sınıf Yönetimine Etkisi”.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Engin, A. (2008), Eğitimde İletişim. Anakara: Anı Yayıncılık.
  • Eroğlu, E. (2008), Eğitim Ortamlarında Etkili iletişim ve Boyutları, (Edit: Uğur Demiray) Etkili İletişim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Gümüşeli, A.İ. (2004), Ailenin Katılım Ve Desteğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Özel Okullar Birliği Bülteni, Yıl: 2, Sayı: 6, ss. 14-17.
  • Işık, H. (2007), “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilen Okul Aile İşbirliği Çalışmalarının Anne Baba Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karaman, F. (2007), “2004 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Uygulamalarında Okul Aile İşbirliği Düzeyi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Karasar, N. (2007), Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kıranşal, N. (2007), “İlköğretim Okullarında Okul ve Aile Arasındaki Etkileşim Hangi Düzeyde Gerçekleşmektedir”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Kolay, Y. (2004), Okul- Aile- Çevre İşbirliğinin Eğitim Sistemindeki Yeri ve Önemi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 164, ss. 94-104.
  • Ögetürk, B., Koç, E. “1998-1999 Öğretim Yılı Türkiye’de İlk Model Uygulaması: Aile Katılım Programı (Ecis Sonbahar Öğretmenler Toplantısı)
  • Oğuz, O. (2008), “Öğretmen Aile İşbirliğinin Öğrenci Başarısına Etkisi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Okkalı, M. (2008), “İlköğretim Okullarında Örgütsel İletişim Becerilerinin Örgütsel Öğrenmeye Etkisinin Öğretmenler Tarafından Algılanması”. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Realization of The Use of Primary School Branch Teachers' Ways of Communicating With Parents

Year 2019, Volume: 25 Issue: 97, 230 - 262, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.940

Abstract

The purpose of this research; to determine the level of care and realization of the use of the means of
communication with the parents of the branch teachers working in primary schools. The universe of work
consists of 6 primary schools in Nicosia in 2018 academic year and 68 branches (permanent and
contracted) working in these schools. Since all of the study universe in the study has been reached, no
sample has been taken. 67 people were evaluated. The survey model was used in the study. "Elementary
School Teachers’ Ways to Communicate with Parents Scale Form" which is five point likert scale and
developed by Coşkun in 2010 was used as data collection tool. In this study, the scale consists of two parts.
In the first part, personal information form consisting of variables of "age, gender, branch, type of duty,
education status, vocational seniority and communication course" and in the second part there are 47
behaviors aiming to measure the degree of importance and realization of the way teachers use to
communicate with the parents.

References

  • Aydın, A. (2010), “ Sınıf Yönetimi”. Ankara: PegemA yayıncılık, 2010.
  • Bayındır, Berkan.“ Okul-Aile İletişimde Ev Ziyareti”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Başar, H. (2006), Sınıf Yönetimi.Ankara: Anı Yayıncılık:Ankara.
  • Can, B. (2009), “İlköğretim Programının Uygulanması Sürecine Velilerin Katılımları ve Okula ilişkin Tutumları”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Coşkun, S. (2010), “İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenlerinin Velilerle iletişim Kurma Yolları”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Doğan, İ. (2004), Toplum ve Eğitim Sorunları Üzerinde Felsefi ve Sosyolojik Tahliller. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Doğru, Ç.T. (2005), “Okul Öğretmen Aile İşbirliğinin Sınıf Yönetimine Etkisi”.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Engin, A. (2008), Eğitimde İletişim. Anakara: Anı Yayıncılık.
  • Eroğlu, E. (2008), Eğitim Ortamlarında Etkili iletişim ve Boyutları, (Edit: Uğur Demiray) Etkili İletişim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Gümüşeli, A.İ. (2004), Ailenin Katılım Ve Desteğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Özel Okullar Birliği Bülteni, Yıl: 2, Sayı: 6, ss. 14-17.
  • Işık, H. (2007), “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilen Okul Aile İşbirliği Çalışmalarının Anne Baba Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karaman, F. (2007), “2004 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Uygulamalarında Okul Aile İşbirliği Düzeyi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Karasar, N. (2007), Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kıranşal, N. (2007), “İlköğretim Okullarında Okul ve Aile Arasındaki Etkileşim Hangi Düzeyde Gerçekleşmektedir”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Kolay, Y. (2004), Okul- Aile- Çevre İşbirliğinin Eğitim Sistemindeki Yeri ve Önemi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 164, ss. 94-104.
  • Ögetürk, B., Koç, E. “1998-1999 Öğretim Yılı Türkiye’de İlk Model Uygulaması: Aile Katılım Programı (Ecis Sonbahar Öğretmenler Toplantısı)
  • Oğuz, O. (2008), “Öğretmen Aile İşbirliğinin Öğrenci Başarısına Etkisi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Okkalı, M. (2008), “İlköğretim Okullarında Örgütsel İletişim Becerilerinin Örgütsel Öğrenmeye Etkisinin Öğretmenler Tarafından Algılanması”. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Turkish Folklore
Journal Section Articles
Authors

Azmiye Yinal This is me

Figen Yaman Lesinger This is me

Gamze Peler Şahoğlu This is me

Publication Date September 20, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 25 Issue: 97

Cite

APA Yinal, A., Yaman Lesinger, F., & Peler Şahoğlu, G. (2019). Realization of The Use of Primary School Branch Teachers’ Ways of Communicating With Parents. Folklor/Edebiyat, 25(97), 230-262. https://doi.org/10.22559/folklor.940

Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.

Field EdItors

Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)