İnsanlar hayatın her alanında belirsizlikler yaşıyorlar. Bu nedenle araştırmacılar belirsizlik kavramını
psikoloji ve iletişim alanlarında, karar verme, sağlık, iş, örgütsel çevre ve ilişkiler konuları gibi çeşitli
bağlamlarda araştırmaktadırlar. Belirsizlik eğitim alanında da anahtar bir kavramdır çünkü belirsizlik
hayatın her alanında mevcuttur ve kaçınılmazdır, ayrıca öğrenme bağlamının da doğal bir özelliğidir.
Bu nedenle, öğrencilerin dil öğrenirken belirsizlik durumlarını nasıl deneyimlediklerini, belirsiz
durumların neden kaynaklandığı ve belirsizlik durumlarındada ne hissettikleri konusunda anlayışımızı arttırmak önem teşkil etmektedir. Karmaşık dinamik sistem açısından, dil sürekli bir değişim ve
dönüşüm içerisindedir. Buna bağlı olarak dinamik sistemde dil öğrenme anlam yaratma sürecidir ve bu
anlam yaratma sürecinde öğrenciler bir çok belirsiz durumla karşı karşıya kalmaktadır. Bu çalışma dil
öğrencilerinin belirsizlik durumlarını nasıl deneyimlediklerini; belirsiz durumları nasıl
değerlendirdiklerini ve belirsiz durumlarda nasıl hissettiklerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Dil
öğrenme sınıfları gelişmekte olan ve kendini örgütleyen bir sisteme sahip olduğu için belirsizlik
durumları değişik kaynaklardan çeşitli şekillerde ortaya çıkmaktadır. Dil sınıflarında öğrenciler, açık
olmayan yönergeler, bilgi eksikliği, bir çalışmayı tamamlarkenki yetersizlikleri, öğretmenleri veya
bağlam gibi çeşitli sebeplerden kaynaklanan belirsizlik durumlarıyla karşılaşabilirler. Belirsizlik
durumlarının dil öğreniminin doğal bir parçası olduğunu göz önünde bulundurarak, öğrencilerin
belirsizlik deneyimlerini anlamak amacıyla video kayıtları ve yansıtıcı günlükler gibi çoklu veri
kaynakları kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları belirsizlik durumlarının dil öğrencileri için kaçınılmaz
bir deneyim olduğunu ortaya çıkarmıştır. Dil öğrencileri dersle ilgili sebeplerden kaynaklanan, bilişsel
süreç veya sosyal etkenler gibi nedenlerle ortaya çıkan çeşitli belirsizlik durumları yaşamaktadırlar ve
bu belirsizlik durumlarına karşı olumlu veya olumsuz yargılar ve duygular geliştirmektedirler. Buna ek
olarak, öğrencilerin belirsizlik durumlarında yaşadıkları deneyimleri öğrencilerin algıları ve duygusal
tepkileri şekillendirmektedir.
belirsizlik deneyimleri karmaşık dinamik sistem dersle ilgili belirsizlik bilişsel belirsizlik
People experience uncertainty in every aspect of life and researchers have investigated the concept in
domains of psychology and communication in various contexts such as decision-making, health
contexts, business, organizational settings and relational issues. Uncertainty is also a key concept in
educational settings as it is unavoidable in life and it is a natural characteristic of learning contexts.
Thus, it seems significant to expand our understandings of how students experience uncertainty while
language learning. From the complex dynamic systems perspective, language learning is characterized
as meaning making and this process of meaning making involves uncertain situations. This study was
designed to investigate how language learners experience uncertainty; that is how they appraise
uncertainty and how they feel in uncertain situations. As the language classrooms are emergent, selforganizing systems, uncertainty stems from various sources in different forms. In order to find out about
language learners’ uncertainty experiences multiple data sources were employed. The results revealed
that uncertainty was a pervasive experience for language learners. They experienced uncertainty related
to the course, cognitive processes, and social factors and they develop positive and negative
appreciations of uncertainty.
uncertainty experiences complex dynamic system course related uncertainty cognitive uncertainty social uncertainty
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)