Eğitim fakültelerinde genellikle dördüncü yılda verilen Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri
öğretmen adaylarının tecrübeli öğretemenleri gözlemleme olanağını sağlaması yanısıra, gerçek sınıf
ortamında deneyim kazanmasını da sağlamaktadır. Bu süreç öğretmen adaylarına öğretmenlik mesleğine
başlayıp başlamama konusunda da yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda bu dersler öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine başlamadan önce, okulu, öğrencileri, işlenen dersleri ve öğretmenleri tanımalarında
önemli bir yeri vardır. Çalışmalar da göstermektedir ki bu süreç, öğretmen adayının gelişimine katkı
koymaktadır. Bu düşünce ile, bu çalışma, İngilizce Öğretmenliği programında Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi dersi alan üçüncü sınıf öğretmen adaylarının gönüllü olarak okul öncesi ve ilkokullardaki gözlem
ve deneyimlerini araştırmaktadır. Çalışmada özellikle öğretmen adaylarının karşılaştıkları zorluklar ve bu
zorluklara çözüm önerileri üzerinde duruldu. Araştırmanın örneklemi 24 öğretmen adayından oluşmaktadır.
Araştırma verilerinin toplanması amacıyla öğretmen adayları altı hafta boyunca yansıtıcı günlükler
tutulmuştur. Bunlara ek, dönem sonunda öğertmen adaylarına açık uçlu anket soruları verilmiştir. Toplanan
veriler içerik analiz yöntemiyle analiz edilmiş ve temalar altında incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre
öğretmen adayları Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi dersi kapsamı altında yapılan bu uygulamaya karşı
olumlu bir bakış açısına sahip oldukları görülmüştür.Öğretmen adaylarının başlıca karşılaştıkları sorunlar
sınıf yönetimi ile ilgili sorunlar olmuştur. Bunlar, çocukların ilgilerini derse toplama ve ders esnasında
yaptıkları ses veya gürültü olmuştur. Her öğretmen adayımetodoloji ve sınıf yöntemi derslerinde gördükleri
yöntemlerden faydalarak karşılaştıkları sorunlarla başaçıkmayı başarmışlardır. Bu nedenle, bu çalışmada yer
alan öğretmenler teoriyi pratiğe döküp içselleştirebilmişlerdir. Bunlara ek olarak, kendi yöntemlerini
geliştirerek sorunları başarıyla çözebilmişlerdir. Sonuç olarak, çalışma gerçek sınıflardaki öğretim
deneyiminin önemini ve bu deneyimlerin öğretmen adaylarının mesleki öğrenimlerine nasıl katkıda
bulunduğunu vurgulamaktadır.
Field experience or practicum is an important milestone in the lives of prospective teachers. During this time,
they will decide whether they want to embark on the teaching journey or never start the journey. The present
study explored third year TEFL student teachers’ experiences of teaching young learners for the first time.
In particular, the focus was on the challenges they faced and the solutions they found to their own challenges.
In order to identify student teachers’ problems and their solutions, they were asked to keep reflective journals
for six weeks while doing their voluntary teaching at their placement schools. The findings indicated that
student teachers’ experiences in young learners’ classes were generally positive and the experience was found
to be fruitful. Moreover, the main problems faced by student teachers were related with classroom
management; namely, getting students' attention and the level of noise during the lesson. The study
highlighted the importance of teaching experience in real classrooms, and how such experiences contributed
to student teachers’ professional learning.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)