Son otuz yılda,yabancı dil kaygısı ve hedef dil performansı ile hedef dilde elde edilen başarılar arasında
negatif korelasyon olduğunu gösteren kayda değer araştırmalar yapılmıştır. Bu kaygının sebepleri ve
sonuçları derinlemesine incelenmiştir. Ancak, öğretmen yabancı dil kaygısı konusunda çok az araştırma
yapılmıştır. Bu çalışma, yabancı dil kaygısı yüksek ana dili İngilizce olmayan öğretmen adaylarının
yaşadığı dil kaygısının nedenlerini ve etkilerini araştırmaktadır. Bulgular, katılımcıların olumsuz
değerlendirme korkusu ve hatalar konusundaki endişeleri nedeniyle kaygı duygularını yaşadıklarını
göstermektedir. Dil kaygısının, öğretmenlerin hedef dili ve öğretmenlerin spontane ve aktif hedef dil
kullanımı gerektiren sınıf etkinliklerini kullanma konusundaki isteksizliği gibi daha önce araştırılmamış
yabancı dil eğitimi üzerinde bir takım olumsuz etkileri olduğu görülmektedir. Ayrıca, yabancı dil
kaygısı yüksek olan öğretmen adayları kendi sınıfların kendi öğrencilerinin dil hatalarını düzeltme konusunda daha ısrarcı olduklarını söylemektedirler. Yabancı dil kaygısı düşük olan öğretmen adayları
ise kendi sınıflarında kendi öğrencilerinin dil hataları üzerinde daha az durmakta ve daha çok
öğrencilerini yabancı dilde iletişime geçme konusunda destekleyici bir tutum sergilediklerini
söylemeketedirler. Bu makale öğretmen adaylarının potansiyel yabancı dil kaygısını aşmalarına
yardımcı olmak için öneriler yapmakta, ayrıca öğretmenlerin yabancı dil kaygısına ilişkin gelecekteki
çalışmaları yürütmek isteyen araştırmacılara yönelik tavsiyeler de yapmaktadır.
yabancı dil kaygısı öğretmen yabancı dil kaygısı ana dili İngilizce olmayan öğretmenler öğretmen adayları hizmet öncesi öğretmen eğitimi
Considerable research on language anxiety has accumulated over the last 30 years indicating
negative correlations between language anxiety and target language performance and overall
success achieved in the target language. However, very little research has been conducted on
teacher language anxiety. This study investigates the causes and effects of language anxiety
experienced by anxious non-native student teachers. The findings indicate the participants
experience feelings of anxiety due to their fear of negative evaluation and concern over errors.
Language anxiety also appears to have a number of negative impacts on foreign language
instruction which have not been investigated before such as teachers’ avoiding speaking the
target language and teachers’ reluctance to use classroom activities that require spontaneous and
active target language use. Recommendations for helping student teachers overcome potential
feelings of foreign language anxiety are made as well as recommendations for researchers
interested in conducting future studies on teacher foreign language anxiety.
foreign language anxiety teacher language anxiety non-native teachers student teachers pre-service teacher education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri -Compilation Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 97 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)