Hiver (2005) uyguladığı çalışmalardan bir tanesinde, eğitim alanına “öğretmen bağışıklığı” adında yeni
bir kavram sunmuştur ve bu bağışıklığın öğretmenlik mesleğinde belirsizlikler ve potansiyel sorunlarla
baş edebilme tecrübesiyle zamanla kazanıldığı ve bu mesleği devam ettirebilmek için elzem bir unsur
olarak işlev gösterdiği yargısına varmıştır. Zamanla gelişip yerleşen bu bağışıklık sistemi biyolojik
bağışıklık sistemi ve psikoloji alanındaki yerleşik temeller çıkış noktası olarak alınıp, Kaos Teorisinden
“öz örgütleme” çerçevesine dayandırılarak açıklanmıştır. Bir çok yabancı dil öğrencisi de öğrenme
motivasyon ve isteklerini etkileyebilecek sayısız negatif etkene rağmen dil öğrenmeye devam edebilmek
için uğraşmaktadırlar. Bu öğrencilerin bir kısmı, bu engelleri kendi öz motivasyonları ve kendi kendini
organize eden stratejiler aracılığıyla geçebilme yeteneğine sahipken, diğerleri bu tür problemlerle başa
çıkma konusunda kendi öz ve kimliklerinden habersiz olduklarından kendilerini yetersiz bulmaktadırlar.
Bu bağlamda, bu çalışma aynı bağışıklık sisteminin öğrenciler açısından da öğrenme sürecinde var olup
olmadığı, varsa nasıl işlediği ve hangi faktörlerin öğrenme bağışıklığı oluşturma sürecinde etkili olduğu
konusunu araştırmada merak uyandırmıştır. Ucu açık olan diğer bir soru da, bu kavramın öğrencilerin
bilinçlerini arttırabilmelerinin ve motivasyonları üzerinde gerekli dönüştürücü değişimi yapabilmelerinin,
bu yüzden de olumsuzluklara rağmen dil öğrenme yolculuğunu sürdürebilmek için daha üretken bir
şekilde yeniden geliştirebilmelerinin mümkün olup olmadığıdır. Araştırma sonucunda öğrenci bağışıklığı
öğrencinin okul hayatında karşılaştığı sorunlar veya rahatsızlıklar karşısında bir nevi öğrenmeye devam
edebilmek için yeni özellikler edinmiştir. Ortaya çıkan bu yeni durum, devam eden akademik zorluklarla
başa çıkabilmek ve bu durumu devam ettirebilmek için bir savunma sistemi olarak işlev görmeye
başlamıştır. Yeni ortaya çıkan sonuç, devam eden akademik zorluklarla başa çıkabilmek ve bu durumu
sürekli bir şekilde sürdürebilmek için bir savunma sistemi olarak işlev görmeye başladı.
karmaşıklık teorisi öz-örgütleme benlik algısı öğrenci kişiliği öğrenci bağışıklığı motivasyon
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)