Bu çalısmada İngilizce Öğretmenliği bölümüne devam eden öğrencilerinin İngilizce dilinde sezdirileri
üretme becerileri araştırılmıştır. Çalışmaya, bölüme birinci, ikinci ve üçüncü sınıfta devam eden 88
öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılım gönüllülük esasına dayanmaktaidi. Katılımcılara 12 durum içeren
sezdiri üretme ölçeği verilmiştir. Bu durumlar, şikayet bildirme, istek bildirme, kızgınlık bildirme,
eleştirme gibi konular içermektedir. Katılımcılara bu ifadeleri direk olarak değil, sezdiri yolu ile nasıl
ifade edebilecekleri soruldu. Veriler toplandıktan sonra her bir katılımcıdan alınan ölçek notlandı ve her
bir katılımcı için toplan ölçek puanı çıkarılmıştır. Veri SPSS programı aracılığı ile yaş, cinsiyet ve
bölüme devem ettiği yıl gibi faktörler açısından incelendi. Bulgular katılımcıların sezdiri anlama
becerilerinin genel olarak orta düzeyde olduğunu gösterdi. Kadınlar sezdirileri genel olarak daha iyi
ifade ederken, erkekler daha çok direk ifadeler kullandılar. Bu sonuç sezdiri üretme becerisi ile ilgili bir
gösterge olabileceği gibi, cinsiyete dayalı tercihlerin de bir sonucu olabilir. Yaş grupları
karşılaştırıldığında, yaşı büyük olanların küçük olanlara göre daha başarılı olduğu görüldü. Yaş grupları
ile ilgili sonuç dil öğrenmek için harcanan sürenin önem arz ettigini göstermektedir. Bölüme devam
eden birinci, ikinci ve üçüncü sınıflar karşılaştırıldığında ise, ikinci sınıfların bir ve üçüncü sınıflara
göre daha a sezdiri kullandığı görüldü. Bunun en temel sebebi bu grupta sezdirileri çok kullananlar ile
çok az kullananlar arasındaki büyük farktı. Sezdiri üretme becerisi, dilin sadece sözlük anlamı ile değil
ikincil anlamları ile veya kültürel anlamları ile kullanılabileceğine ilişkin farkındalık sonucu gelişir. Bu
çalışmadan çıkan sonuçlar İngilizce öğrencilerine ve öğretmen adaylarına bu ve buna benzer konularla
ile farkındalık kazanmalarını sağlamak üzere yardımcı olunması gerektiğini göstermektedir.
This study was planned to investigate prospective English language teachers’ competence in
implicature production. The participants were 88 trainee teachers who were studying English language
teaching in the first, second and third years in a university in Cyprus. They were given an Implicature
Production Instruments with twelve situations, and they were asked to respond according to the
situations in an implicit way. The results showed that female participants used more implicatures than
the male participants, older participants used more implicatures and that the third year participants used
more implicatures as compared to the other years. The second-year group was not homogenous
regarding implicature production. The outcomes indicated that although pragmatic competence
concerning implicature production may develop naturally. English language learners and trainee
teachers need to be supported regarding pragmatic competence in the same way as they are supported in
other competency areas.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)