This article investigates the effects of teacher education, conducted through transformative learning theory, on
prospective teachers’ professional beliefs. This study is also aimed at identifying the transformations in their
perspectives regarding the teaching profession. The participant prospective teachers took part in various
projects using transformative pedagogy supported by Edublogs. The courses were implemented in both faceto-face activities in classroom settings and the Edublogs environment as a form of blended learning. A blended
method was preferred, in which 38 prospective teachers participated. The findings obtained after the 12-week
application indicated that transformative activities had a positive effect on the prospective teachers’
professional beliefs. Consequently, a positive transformation in their professional perspectives was observed.
Bu makale, dönüştürücü öğrenme kuramı ile yürütülen öğretmen eğitiminin öğretmen adaylarının mesleki
inançları üzerindeki etkilerini incelemektedir. Bu çalışma aynı zamanda öğretmenlik mesleğine yönelik bakış
açılarındaki dönüşümleri belirlemeyi de amaçlamaktadır. Katılımcı öğretmen adayları, Edublogs tarafından desteklenen dönüştürücü pedagojiyi kullanarak çeşitli projelerde yer aldı. Kurslar, hem sınıf ortamında yüz
yüze etkinliklerde hem de Edublogs ortamında harmanlanmış bir öğrenme şekli olarak uygulanmıştır. 38
öğretmen adayının katıldığı karma bir yöntem tercih edilmiştir. 12 haftalık başvuru sonrasında elde edilen
bulgular dönüştürücü faaliyetlerin öğretmen adaylarının mesleki inançları üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu
göstermiştir. Sonuç olarak, mesleki bakış açılarında olumlu bir dönüşüm gözlemlenmiştir
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)