Research Article
PDF EndNote BibTex RIS Cite

Reklam ve Tüketim Kültürü Yoluyla Feminizmin Metalaştırılması: 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Temalı Reklam Filmlerinin Analizi

Year 2021, Volume: 13 Issue: 1, 107 - 126, 10.06.2021
https://doi.org/10.46655/federgi.946964

Abstract

Tüketim kültürü ve ideolojisini meşrulaştıran reklamlar, kadınlara sadece bir takım ideal kimlikler
sunmazlar. Aynı zamanda 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özgü reklamların örneklediği gibi
feminizm ve feminist değerler, kapitalist tüketim kültürünün birer aracına indirgenirler. Bu yüzden
çalışmada, Türkiye’deki televizyon kanallarında yayınlanan dört reklam filmi Fransız Dilbilimci
Roland Barthes’ın “göstergebilim modeli” kullanılarak analiz edilmiştir. Günümüz kapitalist
değerleriyle uyumlu olarak reklamlarda feminist kazanımların, tüketim kültürüyle ilgili göstergelerle
iç içe geçirildiği ve metalaştırıldığı saptanmıştır. Öte yandan kadın kimliğinin bir takım mitlerle
neoliberal kapitalist düzene göre yeniden tanımlanarak tüketim kültürünün birer öznesi şeklinde
konumlandırıldığı tespit edilmiştir.

References

  • Abitbol, Alan, & Sternadori, Miglena. “You Act like a Girl: An Examination of Consumer Perceptions of Femvertising,” Quarterly Review of Business Disciplines, 3(2), (2016): 117-128.
  • Acar-Savran, Gülnur. Beden Emek Tarih Diyalektik Bir Feminizm İçin (İstanbul: Kanat Kitap, 3. Baskı, 2013).
  • Adorno, Theodor W. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi (Nihat Ülner, Mustafa Tüzel ve Elçin Gen, Çev., İstanbul: İletişim Yayınları. 8. Baskı, 2013). ...

Year 2021, Volume: 13 Issue: 1, 107 - 126, 10.06.2021
https://doi.org/10.46655/federgi.946964

Abstract

References

  • Abitbol, Alan, & Sternadori, Miglena. “You Act like a Girl: An Examination of Consumer Perceptions of Femvertising,” Quarterly Review of Business Disciplines, 3(2), (2016): 117-128.
  • Acar-Savran, Gülnur. Beden Emek Tarih Diyalektik Bir Feminizm İçin (İstanbul: Kanat Kitap, 3. Baskı, 2013).
  • Adorno, Theodor W. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi (Nihat Ülner, Mustafa Tüzel ve Elçin Gen, Çev., İstanbul: İletişim Yayınları. 8. Baskı, 2013). ...

Details

Primary Language Turkish
Subjects Women's Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Osman ARASLI
TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, ERBAA SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İLETİŞİM VE TASARIMI BÖLÜMÜ, İLETİŞİM TASARIMI VE MEDYA ANABİLİM DALI
0000-0001-9235-3724
Türkiye

Publication Date June 10, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 13 Issue: 1

Cite

Chicago Araslı, O. "Reklam ve Tüketim Kültürü Yoluyla Feminizmin Metalaştırılması: 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Temalı Reklam Filmlerinin Analizi". Fe Dergi 13 (2021 ): 107-126