Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Reklam ve Tüketim Kültürü Yoluyla Feminizmin Metalaştırılması: 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Temalı Reklam Filmlerinin Analizi

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 1, 107 - 126, 10.06.2021
https://doi.org/10.46655/federgi.946964

Öz

Tüketim kültürü ve ideolojisini meşrulaştıran reklamlar, kadınlara sadece bir takım ideal kimlikler
sunmazlar. Aynı zamanda 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özgü reklamların örneklediği gibi
feminizm ve feminist değerler, kapitalist tüketim kültürünün birer aracına indirgenirler. Bu yüzden
çalışmada, Türkiye’deki televizyon kanallarında yayınlanan dört reklam filmi Fransız Dilbilimci
Roland Barthes’ın “göstergebilim modeli” kullanılarak analiz edilmiştir. Günümüz kapitalist
değerleriyle uyumlu olarak reklamlarda feminist kazanımların, tüketim kültürüyle ilgili göstergelerle
iç içe geçirildiği ve metalaştırıldığı saptanmıştır. Öte yandan kadın kimliğinin bir takım mitlerle
neoliberal kapitalist düzene göre yeniden tanımlanarak tüketim kültürünün birer öznesi şeklinde
konumlandırıldığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Abitbol, Alan, & Sternadori, Miglena. “You Act like a Girl: An Examination of Consumer Perceptions of Femvertising,” Quarterly Review of Business Disciplines, 3(2), (2016): 117-128.
  • Acar-Savran, Gülnur. Beden Emek Tarih Diyalektik Bir Feminizm İçin (İstanbul: Kanat Kitap, 3. Baskı, 2013).
  • Adorno, Theodor W. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi (Nihat Ülner, Mustafa Tüzel ve Elçin Gen, Çev., İstanbul: İletişim Yayınları. 8. Baskı, 2013). ...
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kadın Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Osman Araslı 0000-0001-9235-3724

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

Chicago Araslı, Osman. “Reklam Ve Tüketim Kültürü Yoluyla Feminizmin Metalaştırılması: 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Temalı Reklam Filmlerinin Analizi”. Fe Dergi 13, sy. 1 (Haziran 2021): 107-26. https://doi.org/10.46655/federgi.946964.