Research Article
BibTex RIS Cite

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK DÜZEYİ İLE FİNANSAL PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ: BİST 100’DE FAALİYET GÖSTEREN BANKACILIK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA (2009-2018)

Year 2022, , 23 - 39, 31.03.2022
https://doi.org/10.29106/fesa.1022190

Abstract

Yirminci yüzyılda yönetim bilimleri içerisinde tartışılmaya başlanan kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramı, özellikle son otuz yıl içerisinde çok fazla üzerinde durulan bir konu haline gelmiştir. Süreç içinde bu kavramın, finans bilimcilerinin de ilgisini çekmesi sonucu işletmelerin finansal performansı üzerine etkisini araştıran birçok görgül ve kuramsal araştırmalar yapılmış ve farklı sonuçlara ulaşılarak genel bir yargı elde edilememiştir.
Çalışmanın amacı, BİST100 endeksinde yer alan bankaların finansal göstergelerine bakarak kurumsal sosyal sorumluluk düzeyleri ile finansal performansları arasındaki ilişkiyi istatistiksel olarak analiz etmek, bir ilişki söz konusu ise bu ilişkinin derecesini tespit etmektir. BIST 100 endeksinde yer alan 8 adet banka üzerinde, 2009-2018 (10 dönem) yılları arasında inceleme yapılmıştır.

References

  • AKTAN, C. C. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Mercek Dergisi, Sayı 41.
  • ALPARSLAN, A. ve AYGÜN, M. (2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Firma Performansı. S.D.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, 18(1).
  • ALPAY, İ. O. (2013). Ekonometrik Bir Yöntem Olarak Panel Veri Analizi Yöntemi ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • ALTMAN B. W. and VİDAVER, C. D. (2000). Corporate Citizenship in the New Millennium: Foundation for an Architecture of Excellence. Business and Society Review, 105(1).
  • AMARATUNGA, D. and BALDRY, D. (2002). Moving from Performance Measurement to Performance Management. Facilities, 20(5-6).
  • ARAS, G., AYBARS, A. ve KUTLU Ö. (2010). Managing Corporate Performance: Investigating the Relationship Between Corporate Social Responsibility and Financial Performancein Emerging Markets. International Journal of Productivity and Performance Management, 59(3).
  • AUPPERLE, C. and HATFİELD, J. (1985). An Empirical Examination of the Relationship Between Corporate Social Responsibility and Profitability. Academy of Management Journal, 28(2).
  • AYDEMİR, M. (1999). Sosyal Sorumluluk 8000 (Social Accountability 8000) Standardı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3).
  • BALTAGİ, B. and SONG, S. (2006). Unbalanced Panel Data: A survey. Statistical Papers, 47.
  • BRAMMER S. and MİLLİNGTON, A. (2005). The Development of Corporate Charitable Contributions in the UK: A Stakeholder Snalysis. Journal of Management Studies, 41(8).
  • CARROLL, A. (1998). The Four Faces of Corporate Citizenship. Business and Society Review, 100(101).
  • DAĞLIOĞLU, S. (2016). Panel Verilerde Yapısal Kırılma Noktasının Belirlenmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • DALYAN, F. ve GÖKBEL, S. (2005). İşletmelerde Sosyal Sorumluluk: İMKB’de İşlem Gören Bankaların Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri ile Karlılıkları Arasındaki İlişki. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 5.
  • DUNCAN, R. B. (1972). Characteristics of Organizational Environments and Perceived Environment Uncertainty. Administrative Science Quarterly, 17(3).
  • EFECİK, G. (2006). Firma Değeri ve Kamuyu Aydınlatma İlişkisi: İMKB'de Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ERDEMİ, D. B. (2015). Ar-Ge Yatırımları Finansal Performans İlişkisi: Bir Panel Veri Analizi. Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • FREEMAN, E. (1984). Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston: Pitman Publishing.
  • FU, G. (2012). On the Reasons for the Vexing CSP-CFP Relationship: Methodology, Control Variables, Stakeholder Groups, and Measures the Review of 63 Studies from 1990. International Journal of Business and Management, 7(12).
  • GATAWOOD, R. and CARROLL, A. B. (1991). Assessment of Ethical Performance of Organizational Member: A Conceptual Framework. Academy of Management Review, 16(4).
  • GHALAYİNİ, A. and NOBLE, J. (1996). The Changing Basis of Performance Measurement. International Journal of Operations and Production Management, 16 (8).
  • GİBSON, H.C. (2012). Financial Reporting & Analysis: Using Financial Accounting İnformation. Ohio: South Western Cengage Learning.
  • GREENE, W. (2003). Econometric Analysis. 5th Ed. Chapter 13. Pearson Education Inc.
  • GRİFFİN, J. and MAHON, J. (1997). The Corporate Social Performance and Corporate Financial Performance Debate: Twenty-Five Years of İncomparable Research. Business and Society, 36(1).
  • HİLLMAN, J. and KEİM, G. (2001). Shareholder Value, Stakeholder Management, and Social İssues: What’s The Bottom Line?. Strategic Management Journal, 22(2).
  • HUSTED, B. (2000). Contingency Theory of Corporate Social Performance. Business and Society, 39(1).
  • JAUCH, L. OSBORN, R. and GLUECK, W. (1980). Short Term Financial Success in Large Business Organization: The Environment-Strategy Connection. Strategic Management Journal, 1(1).
  • JAWORSKİ, B. and KOHLİ, A. (1993). Market Orientation: Antecedents and Consequences. Journal of Marketing, 57(3).
  • JENSEN, M. (2000). Value Maximization, Stakeholder Theory, and the Corporate Objective Function, Beer, M. ve Nohria, N. (ed.), Breaking the Code of Change, Harvard Business School Press, Boston.
  • JONES, T. (2002). Corporate Social Responsibility Revisited, Redefined. California Management Review, 22(2).
  • KELGÖKMEN, D. (2010). İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Literatür Taraması. Ege Akademik Bakış.
  • KUTLUAY, C. (2016). Avrupa Ülkelerinin Makroekonomik Göstergeler Bakımından Panel Veri Analizi ile İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • LANTOS, G. P. (2001). The Boundaries of Strategic Corporate Social Responsibility. Journal of Consumer Marketing, 18(7).
  • LENZ, R. T. (1980). Environmental Strategy, Organization Structure and Performance: Pattern in One Industry. Strategic Management Journal, 1(3).
  • MICHAL, B. (2003). Corporate Social Responsibility in International Development: An Overview and Critique. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 10(3).
  • MOHR, E. A. (2001). Do Consumers Expect Companies to be Socially Responsible? The Impact of Corporate Social Responsibility on Buying Behavior. The Journal of Consumer Affairs, 35(1).
  • OLSON, E., WALKER, O. and RUEKERT, R. (1995). Organizing for Effective New Product Development: The Moderating Role of Product İnnovativeness. Journal of Marketing, 59(1).
  • ORLİTZKY, M. (2001). Does Firm Size Confound the Relationship Between Corporate Social Performance and Firm Financial Performance?. Journal of Business Ethics, 33(2).
  • OTLEY, D. (1999). Performance Management: A Framework for Management Control Systems Research. Management Accounting Research, 10(4).
  • ÖZARSLAN, E. and ÇERİK, Ş. (2008). Çalışanların Sosyal Sorumluluk Boyutlarına İlişkin Algılamaları: İlaç Sektöründe Karşılaştırmalı Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış.
  • PAZARLIOĞLU, M. V. ve GÜRLER, K. Ö. (2007). Telekomünikasyon Yatırımları ve Ekonomik Büyüme: Panel Veri Analizi. Finans Politik& Ekonomik Yorumlar Dergisi, 44(508).
  • PİNKSTON, T. and CARROLL, A. B. (1996). A Retrospective Examinations of CSR Orientations: Have They Changed?. Journal of Business Ethics, 15(2).
  • PRESTON, L. and O’BANNON, D. (1997). The Corporate Social–Financial Performance Relationship: A Typology and Analysis. Business and Society, 36(4).
  • ROMAN, R., HAYİBOR, S. and AGLE, B. (1999). The Relationship Between Social and Financial Performance: Repainting a Portrait. Business and Society, 38(1).
  • SETHİ, P. (1975). Dimensions of Corporate Social Performance: An Analytic Framework. California Management Review, 17.
  • SHARFMAN, M. (1996). The Construct Validity of the Kinder, Lydenberg & Domini Social Performance Ratings Data. Journal of Business Ethics, 15(3).
  • SİMONS, R. (1995). Control in an Age of Empowerment. Harvard Business Review, 73(2).
  • SNELL, S. (1992). Control Theory in Strategic Human Resource Management: The Mediating Effect of Administrative İnformation. Academy of Management Journal, 35(2).
  • SNİDER, J. and HİLL, R. P. and MARTİN, D. (2003). Corporate Social Responsibility in the 21st Century: A View from the World’s Most Successful Firms. Journal of Business Ethics, 48(2).
  • SONGUR, H. M. (1995). Mahalli İdarelerde Performans Ölçümü. Ankara: Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü Yayını.
  • SÖNMEZ, F. (2004). İşletmelerin Sosyal Sorumluluğu ve Çevre Sorunlarında Ekonomik Yaklaşımlar. Yaklaşım Dergisi, 133.
  • SPİVEY, M. and MCMİLLİAN, J.(2002). Value Creation and the Entrepreneurial Business. Journal of Entrepreneurial Finance, 7(1).
  • ŞENOL, Z. ve ULUTAŞ, A. (2018). Muhasebe Temelli Performans Ölçümleri ile Piyasa Temelli Performans Ölçümlerinin CRITIC ve ARAS Yöntemleriyle Değerlendirilmesi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 641.
  • TATOĞLU, Y. F. (2013). Panel Veri Ekonometrisi: Stata Uygulamalı. İstanbul: Beta Basım Yayım. TBB (Türkiye Bankalar Birliği) (2006). Türk Ticari Bankacılık Sektöründe Kârlılığa Dayalı Performans Analizi-I. Türkiye Bankalar Birliği Araştırma Serisi.
  • TİPPİNS, M. and SOHİ, R. (2003). IT Competency and Firm Performance: Is Organizational Learning a Missing Link?. Strategic Management Journal, 24(8).
  • TOP, S. ve ÖNER, A. (2008). İşletme Perspektifinden Sosyal Sorumluluk Teorisinin İncelenmesi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7).
  • TUNAY, B. (2009). Türk Bankacılık Sektöründe Rekabet ve Kırılganlık. Bankacılar Dergisi, 68.
  • VENKATRAMAN, N. and RAMANUJAM, V. (1986). Measurement of Business Performance in Strategy Research: A Comparison of Approaches. Academy of Management Review, 11(4).
  • VERGİL, H. ve KARACA, C. (2010). Gelişmekte Olan Ülkelere Yönelik Uluslararası Sermaye Hareketlerinin Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi: Panel Veri Analizi. Ege Akademik Bakış (Ege Academic Review). 10(4).
  • WALKER, O. and RUEKERT, R. (1987). Marketing’s Role in the İmplementation of Business Strategies: A Critical Review and Conceptual Framework. Journal of Marketing, 51(3).
  • WİDENER, S. (2007). An Empirical Analysis of Levers of Control Framework. Accounting, Organization and Society, 32(7-8).
  • WOOD, D. L. (1991). Corporate Social Performance Revisited. Academy of Management Review, 16(4).
  • YALDIZ, B. (2019). Nakit Temettü Ödemelerinin Firma Değeri Üzerine Etkilerinin Panel Veri Yöntemi ile Analizi BİST30 Üzerine Bir Uygulama (2007-2017). Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • YAMAN, S. (2016). Borsa İstanbul’da İşlem Gören Gıda Firmalarının Hisse Senedi Getirilerine Etki Eden Finansal Oranların Panel Veri Analiz Yöntemi ile Tespiti. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
Year 2022, , 23 - 39, 31.03.2022
https://doi.org/10.29106/fesa.1022190

Abstract

References

  • AKTAN, C. C. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Mercek Dergisi, Sayı 41.
  • ALPARSLAN, A. ve AYGÜN, M. (2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Firma Performansı. S.D.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, 18(1).
  • ALPAY, İ. O. (2013). Ekonometrik Bir Yöntem Olarak Panel Veri Analizi Yöntemi ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • ALTMAN B. W. and VİDAVER, C. D. (2000). Corporate Citizenship in the New Millennium: Foundation for an Architecture of Excellence. Business and Society Review, 105(1).
  • AMARATUNGA, D. and BALDRY, D. (2002). Moving from Performance Measurement to Performance Management. Facilities, 20(5-6).
  • ARAS, G., AYBARS, A. ve KUTLU Ö. (2010). Managing Corporate Performance: Investigating the Relationship Between Corporate Social Responsibility and Financial Performancein Emerging Markets. International Journal of Productivity and Performance Management, 59(3).
  • AUPPERLE, C. and HATFİELD, J. (1985). An Empirical Examination of the Relationship Between Corporate Social Responsibility and Profitability. Academy of Management Journal, 28(2).
  • AYDEMİR, M. (1999). Sosyal Sorumluluk 8000 (Social Accountability 8000) Standardı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3).
  • BALTAGİ, B. and SONG, S. (2006). Unbalanced Panel Data: A survey. Statistical Papers, 47.
  • BRAMMER S. and MİLLİNGTON, A. (2005). The Development of Corporate Charitable Contributions in the UK: A Stakeholder Snalysis. Journal of Management Studies, 41(8).
  • CARROLL, A. (1998). The Four Faces of Corporate Citizenship. Business and Society Review, 100(101).
  • DAĞLIOĞLU, S. (2016). Panel Verilerde Yapısal Kırılma Noktasının Belirlenmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • DALYAN, F. ve GÖKBEL, S. (2005). İşletmelerde Sosyal Sorumluluk: İMKB’de İşlem Gören Bankaların Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri ile Karlılıkları Arasındaki İlişki. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 5.
  • DUNCAN, R. B. (1972). Characteristics of Organizational Environments and Perceived Environment Uncertainty. Administrative Science Quarterly, 17(3).
  • EFECİK, G. (2006). Firma Değeri ve Kamuyu Aydınlatma İlişkisi: İMKB'de Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ERDEMİ, D. B. (2015). Ar-Ge Yatırımları Finansal Performans İlişkisi: Bir Panel Veri Analizi. Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • FREEMAN, E. (1984). Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston: Pitman Publishing.
  • FU, G. (2012). On the Reasons for the Vexing CSP-CFP Relationship: Methodology, Control Variables, Stakeholder Groups, and Measures the Review of 63 Studies from 1990. International Journal of Business and Management, 7(12).
  • GATAWOOD, R. and CARROLL, A. B. (1991). Assessment of Ethical Performance of Organizational Member: A Conceptual Framework. Academy of Management Review, 16(4).
  • GHALAYİNİ, A. and NOBLE, J. (1996). The Changing Basis of Performance Measurement. International Journal of Operations and Production Management, 16 (8).
  • GİBSON, H.C. (2012). Financial Reporting & Analysis: Using Financial Accounting İnformation. Ohio: South Western Cengage Learning.
  • GREENE, W. (2003). Econometric Analysis. 5th Ed. Chapter 13. Pearson Education Inc.
  • GRİFFİN, J. and MAHON, J. (1997). The Corporate Social Performance and Corporate Financial Performance Debate: Twenty-Five Years of İncomparable Research. Business and Society, 36(1).
  • HİLLMAN, J. and KEİM, G. (2001). Shareholder Value, Stakeholder Management, and Social İssues: What’s The Bottom Line?. Strategic Management Journal, 22(2).
  • HUSTED, B. (2000). Contingency Theory of Corporate Social Performance. Business and Society, 39(1).
  • JAUCH, L. OSBORN, R. and GLUECK, W. (1980). Short Term Financial Success in Large Business Organization: The Environment-Strategy Connection. Strategic Management Journal, 1(1).
  • JAWORSKİ, B. and KOHLİ, A. (1993). Market Orientation: Antecedents and Consequences. Journal of Marketing, 57(3).
  • JENSEN, M. (2000). Value Maximization, Stakeholder Theory, and the Corporate Objective Function, Beer, M. ve Nohria, N. (ed.), Breaking the Code of Change, Harvard Business School Press, Boston.
  • JONES, T. (2002). Corporate Social Responsibility Revisited, Redefined. California Management Review, 22(2).
  • KELGÖKMEN, D. (2010). İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Literatür Taraması. Ege Akademik Bakış.
  • KUTLUAY, C. (2016). Avrupa Ülkelerinin Makroekonomik Göstergeler Bakımından Panel Veri Analizi ile İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • LANTOS, G. P. (2001). The Boundaries of Strategic Corporate Social Responsibility. Journal of Consumer Marketing, 18(7).
  • LENZ, R. T. (1980). Environmental Strategy, Organization Structure and Performance: Pattern in One Industry. Strategic Management Journal, 1(3).
  • MICHAL, B. (2003). Corporate Social Responsibility in International Development: An Overview and Critique. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 10(3).
  • MOHR, E. A. (2001). Do Consumers Expect Companies to be Socially Responsible? The Impact of Corporate Social Responsibility on Buying Behavior. The Journal of Consumer Affairs, 35(1).
  • OLSON, E., WALKER, O. and RUEKERT, R. (1995). Organizing for Effective New Product Development: The Moderating Role of Product İnnovativeness. Journal of Marketing, 59(1).
  • ORLİTZKY, M. (2001). Does Firm Size Confound the Relationship Between Corporate Social Performance and Firm Financial Performance?. Journal of Business Ethics, 33(2).
  • OTLEY, D. (1999). Performance Management: A Framework for Management Control Systems Research. Management Accounting Research, 10(4).
  • ÖZARSLAN, E. and ÇERİK, Ş. (2008). Çalışanların Sosyal Sorumluluk Boyutlarına İlişkin Algılamaları: İlaç Sektöründe Karşılaştırmalı Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış.
  • PAZARLIOĞLU, M. V. ve GÜRLER, K. Ö. (2007). Telekomünikasyon Yatırımları ve Ekonomik Büyüme: Panel Veri Analizi. Finans Politik& Ekonomik Yorumlar Dergisi, 44(508).
  • PİNKSTON, T. and CARROLL, A. B. (1996). A Retrospective Examinations of CSR Orientations: Have They Changed?. Journal of Business Ethics, 15(2).
  • PRESTON, L. and O’BANNON, D. (1997). The Corporate Social–Financial Performance Relationship: A Typology and Analysis. Business and Society, 36(4).
  • ROMAN, R., HAYİBOR, S. and AGLE, B. (1999). The Relationship Between Social and Financial Performance: Repainting a Portrait. Business and Society, 38(1).
  • SETHİ, P. (1975). Dimensions of Corporate Social Performance: An Analytic Framework. California Management Review, 17.
  • SHARFMAN, M. (1996). The Construct Validity of the Kinder, Lydenberg & Domini Social Performance Ratings Data. Journal of Business Ethics, 15(3).
  • SİMONS, R. (1995). Control in an Age of Empowerment. Harvard Business Review, 73(2).
  • SNELL, S. (1992). Control Theory in Strategic Human Resource Management: The Mediating Effect of Administrative İnformation. Academy of Management Journal, 35(2).
  • SNİDER, J. and HİLL, R. P. and MARTİN, D. (2003). Corporate Social Responsibility in the 21st Century: A View from the World’s Most Successful Firms. Journal of Business Ethics, 48(2).
  • SONGUR, H. M. (1995). Mahalli İdarelerde Performans Ölçümü. Ankara: Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü Yayını.
  • SÖNMEZ, F. (2004). İşletmelerin Sosyal Sorumluluğu ve Çevre Sorunlarında Ekonomik Yaklaşımlar. Yaklaşım Dergisi, 133.
  • SPİVEY, M. and MCMİLLİAN, J.(2002). Value Creation and the Entrepreneurial Business. Journal of Entrepreneurial Finance, 7(1).
  • ŞENOL, Z. ve ULUTAŞ, A. (2018). Muhasebe Temelli Performans Ölçümleri ile Piyasa Temelli Performans Ölçümlerinin CRITIC ve ARAS Yöntemleriyle Değerlendirilmesi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 641.
  • TATOĞLU, Y. F. (2013). Panel Veri Ekonometrisi: Stata Uygulamalı. İstanbul: Beta Basım Yayım. TBB (Türkiye Bankalar Birliği) (2006). Türk Ticari Bankacılık Sektöründe Kârlılığa Dayalı Performans Analizi-I. Türkiye Bankalar Birliği Araştırma Serisi.
  • TİPPİNS, M. and SOHİ, R. (2003). IT Competency and Firm Performance: Is Organizational Learning a Missing Link?. Strategic Management Journal, 24(8).
  • TOP, S. ve ÖNER, A. (2008). İşletme Perspektifinden Sosyal Sorumluluk Teorisinin İncelenmesi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7).
  • TUNAY, B. (2009). Türk Bankacılık Sektöründe Rekabet ve Kırılganlık. Bankacılar Dergisi, 68.
  • VENKATRAMAN, N. and RAMANUJAM, V. (1986). Measurement of Business Performance in Strategy Research: A Comparison of Approaches. Academy of Management Review, 11(4).
  • VERGİL, H. ve KARACA, C. (2010). Gelişmekte Olan Ülkelere Yönelik Uluslararası Sermaye Hareketlerinin Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi: Panel Veri Analizi. Ege Akademik Bakış (Ege Academic Review). 10(4).
  • WALKER, O. and RUEKERT, R. (1987). Marketing’s Role in the İmplementation of Business Strategies: A Critical Review and Conceptual Framework. Journal of Marketing, 51(3).
  • WİDENER, S. (2007). An Empirical Analysis of Levers of Control Framework. Accounting, Organization and Society, 32(7-8).
  • WOOD, D. L. (1991). Corporate Social Performance Revisited. Academy of Management Review, 16(4).
  • YALDIZ, B. (2019). Nakit Temettü Ödemelerinin Firma Değeri Üzerine Etkilerinin Panel Veri Yöntemi ile Analizi BİST30 Üzerine Bir Uygulama (2007-2017). Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • YAMAN, S. (2016). Borsa İstanbul’da İşlem Gören Gıda Firmalarının Hisse Senedi Getirilerine Etki Eden Finansal Oranların Panel Veri Analiz Yöntemi ile Tespiti. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
There are 63 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Finance
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Selahattin Koç 0000-0003-4285-5632

Deniz Selçuk 0000-0003-3490-9776

Publication Date March 31, 2022
Submission Date November 11, 2021
Acceptance Date February 2, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Koç, S., & Selçuk, D. (2022). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK DÜZEYİ İLE FİNANSAL PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ: BİST 100’DE FAALİYET GÖSTEREN BANKACILIK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA (2009-2018). Finans Ekonomi Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(1), 23-39. https://doi.org/10.29106/fesa.1022190