Kişilerarası
iletişimde bireyin hem kendini hem de çevresinde bulunan kişilerin duygu ve
düşüncelerini anlamasında empati çok önemli bir öğedir. Kendini anlayan ve
çevresi tarafından da anlaşılan kişi daha iyi hissetmekte, kaygı ve depresyon
düzeyleri de düşmektedir. Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ve Deniz Ulaştırma
İşletme Mühendisliği öğrencileri mezun olduklarında sınırlı bir alan olan uçak
ya da gemide ortak amaca yönelik olarak ekip halinde çalışmak yönüyle benzerlik
göstermektedirler. Her iki alanda da az sayıda ekip üyesiyle sınırlı bir alan
içinde farklı lokasyonlara seyahat ederek çalışırken iletişim becerilerinin ve
empati yeteneğinin yüksek olması ve her türlü koşula ve duruma adaptasyon için
de psikolojik sağlamlığın yüksek olması beklenmektedir. Bu bağlamda araştırmamızda
iletişim becerileri üstünde önemli bir yere sahip olan kişilerin empati
becerileri ve psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişki incelenmiştir.
Araştırmanın
amacı, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ve Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği
öğrencilerinin iletişim becerileri üstünde empati ve psikolojik sağlamlığın
etkisini karşılaştırmalı olarak analiz etmektir. Araştırma sonucunda, Sivil
Havacılık Kabin Hizmetleri ve Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği
öğrencilerinin iletişim, empati becerileri ve psikolojik sağlamlıklarının
anlamlı düzeyde farklı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca empati becerisinin
ve psikolojik sağlamlığın iletişim becerileri üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı
bir etkisinin olduğu her iki grup öğrencilerde de gözlemlenmiştir. Sivil
havacılık kabin hizmetleri öğrencilerinin iletişim, empati ve psikolojik
sağlamlıklarının gelişmesi için üniversitede zorunlu dersler kapsamında
aldıkları iletişim ve kişisel gelişim derslerinin sonucunda bu yetkinliklerinin
geliştiği görülmektedir. Bu nedenle öğrencilere teknik derslerin yanında
görevlerini yerine getirirken ihtiyaç duyacakları yetkinlik gelişim amaçlı
derslerin de zorunlu olarak verilmesi faydalı olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | December 10, 2018 |
Acceptance Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |